تلاش ترامپ برای توسعه زرادخانه هسته‌ای آمریکا

ان بی سی نیوز در گزارشی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا خواستار توسعه شدید زرادخانه هسته‌ای آمریکاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ان بی سی نیوز روز چهارشنبه به نقل از سه مقام آمریکایی که در نشست ماه ژوئیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با مشاوران امنیتی ملی خود حضور داشتند، اعلام کرد ترامپ خواستار توسعه شدید زرادخانه هسته ای آمریکاست.

این اظهارات گزارش شده ترامپ در بحبوحه تنش های شدید آمریکا با کره شمالی و در حالی منتشر شد که پیش بینی می شود رئیس جمهور آمریکا از تایید موافقتنامه هسته ای ایران خودداری کند.


رئیس جمهور آمریکا این اظهارات را ماه ژوئیه و پس از نشان دادن نموداری مطرح کرد که نشان می داد ذخایر تسلیحات هسته ای آمریکا از 32000 سلاح هسته ای در دهه 1960 کاهش یافته است. او گفته است، می خواهد آمریکا همان تعداد سلاح هسته ای را در اختیار داشته باشد.


بنا بر اعلام فدراسیون دانشمندان آمریکایی، آمریکا اکنون چهار هزار کلاهک هسته ای دارد که برای استفاده  در ذخایر ارتش این کشور منظور شده است.


اما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پیامی توییتری نوشت: گزارش ان بی سی نیوز در مورد اینکه من می خواهم زرادخانه هسته ای آمریکا را 10 برابر کنم دروغ است.


رئیس جمهور آمریکا ماه فوریه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته بود، می خواهد زرادخانه هسته ای این کشور در صدر قرار داشته باشد.


ان بی سی نیوز گزارش داد اگر چه روسای جمهور آمریکا طی سال‌ها، ذخایر تسلیحاتی این کشور را نوسازی کرده‌اند اما افزودن به زرادخانه هسته ای یا ساخت سلاح های ممنوعه ، نقض پیمان هایی است که بر مقابله با تسلیحات هسته ای تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار