ﺳﺎﻣﺎﻧﺪهی ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺧﻴﺎﺑﺎنی ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ

اجرای آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی، ﺩﺭ ﭼﻬﺎﺭﻣﻴﻦ ﺟﻠﺴﻪ ﻛﺎﺭ ﮔﺮﻭﻩ ﺗﺨﺼﺼی اﺟﺘﻤﺎعی و ﻓﺮﻫﻨگی اﺳﺘﺎﻥ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ مورد بررسی قرار گرفت.

ﺳﺎﻣﺎﻧﺪهی ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺧﻴﺎﺑﺎنی ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر طهماسبی ﻣﻌﺎﻭﻥ ﺳﻴﺎﺳﻲ اﻣﻨﻴﺘﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﮔﻠﺴﺘﺎﻥ در این جلسه گفت: با توجه به وظیفه مندی دستگاه ها در قالب آیین نامه اجرایی، ساماندهی کودکان خیابانی یک ضرورت اجتماعی است.

ﻃﻬﻤﺎﺳﺒﻲ اﺩاﻣﻪ ﺩاﺩ: افزایش کودکان کار و خیابانی را یک ناهنجاری اجتماعی خواند که می تواند آسیب های بسیاری را به دنبال داشته باشد.

ﻭﻱ ﮔﻔﺖ: بر اساس آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی, سازمان بهزیستی موظف است نسبت به شناسایی، جذب، پذیرش و انجام امور مددکاری و روانشناسی کودکان خیابانی اقدام کند و دستگاه قضا، ثبت احوال، امور مهاجرین و اتباع بیگانه استانداری، نیروی انتظامی و شهرداری ها باید در این راستا به بهزیستی استان کمک کنند.

طهماسبی با اشاره به بودجه خوبی که دولت در جهت پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی در اختیار وزارتخانه های وظیفه مند قرار می دهد، اﻓﺰﻭﺩ: انتظار ما از ادارات کل و دستگاه های استان این است که نسبت به جذب بودجه مورد نظر نسبت به وزارتخانه ها و سازمانهای خود مطالبه گر باشند.

اﻧﺘﻬﺎﻱ ﭘﻴﺎﻡ/م/ز

ﺳﺎﻣﺎﻧﺪهی ﻛﻮﺩﻛﺎﻥ ﺧﻴﺎﺑﺎنی ﺩﺭ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.