در تیتر امشب مطرح شد؛

هشدار سازمان حمایت در خصوص پیش فروش خودروهای وارداتی

معاون سازمان حمایت گفت: از هموطنان درخواست می شود که از خرید خودروی وارداتی در قالب پیش‌فروش از شرکت‌هایی که نام آنها اعلام شده خودداری کنند.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، میرآخورلو معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه تیتر امشب در خصوص پیش فروش خودروهای وارداتی و اعلام نام شرکت های متخلف در این زمینه گفت:هیچ یک از این شرکت های اعلام شده مجوز پیش فروش را نداشته اند و در مواردی چون  به تعهدات مالی قبلی خود عمل نکرده بودند برای بالا بردن توان مالی خود اقدام به پیش فروش نموده اند.

وی ادامه داد:سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار کالا و خدمات، در اطلاعیه‌ای رسمی نام هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش‌فروش می‌کنند را اعلام کرد.

میرآخرلو با بیان اینکه اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان خواهد شد گفت:سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش‌فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو، به مجوزهای قانونی به‌ویژه ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش‌فروش خودرو توجه کافی داشته باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده می شود همچون تبلیغ از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی ممنوع و خلاف قانون است.

میر آخورلو گفت : حجم عمده شکوائیه مصرف کنندگان موجب ورود جدی تر سازمان حمایت به این حوزه شد .

معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان ادامه داد: میزان واردات خودرو طی 5 ماه اول سال چه از نظر حجمی و چه از نظر ارزشی رشد داشته است. وقتی خودرو داخلی مرغوبیت دارد ، ما باید از آن حمایت کنیم و نباید به راحتی در اختیار بازار خارجی قرار گیرد.

میر آخورلو تصریح کرد : ما با اعلام نام شرکت های متخلف، نگرانی را به مصرف کننده منتقل کردیم که آگاه باشد که اگر خرید نقدی می کند باید خودرو را 30 روزه تحویل بگیرد .

بر اساس این گزارش رضایی رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در ادامه برنامه با انتقاد از اقدام سازمان حمایت و معرفی شرکت های واردکننده به عنوان شرکت غیر قانونی گفت:سازمان حمایت از مصرف کننده در مقام قضایی نیست که شرکت ها را به عنوان متخلف و مجرم معرفی کند و تنها وظیفه نظارت بر بازار را برعهده دارد.

وی ادامه داد:این سازمان در خصوص نمایندگی های خودروهای وارداتی که محصولاتی با قیمت های بالا می فروشند عملکرد مناسبی نداشته و برخوردها به صورت گزینشی صورت می گیرد.

رضایی مشکلات موجود در خصوص واردات خودروهای غیراستاندارد و کارکرده را به کشور ناشی از ضعف نهادهای نظارتی دانست و ادامه داد:این نهادها باید نظارت مستمر و دقیق تری در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت های گری مارکت در دنیا گفت:این امر سبب ایجاد تعادل در قیمت ها و شکستن انحصار در بازار خودرو می گردد اما در کشور ما هنوز این شرکت ها جایی ندارند.

انتهای پیام/

شرکت‌ غیرقانونی پیش‌فروش خودرو معرفی شدند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار