افزایش ۱۰ درصدی هلو وشلیل در ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از تولید ۵۲۵ تن هلو و شلیل در باغ‌های میوه خبر داد و گفت: این میزان تولید به خاطر استفاده از آبیاری نوین ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مهدی غیب الهی مدیرجهادکشاورزی ابرکوه بااعلام اینکه برداشت هلو درسطح ۷۵ هکتاراز باغات به اتمام رسیده است گفت: باتوجه به شرایط آب و هوایی دراین شهرستان متوسط عملکرد این نوع میوه، هفت تن و در بعضی ازباغات تا ده تن درهکتار تولید شده است.
وی بابیان اینکه ارقام زعفرانی، انجیری و بومی پاییزی از ارقام بسیار مرغوب هلو در این شهرستان می‌باشند افزود: زردآلو، هلو و انجیر از میوه‌های سردرختی این شهرستان است.
غیب الهی، ایجاد صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان را یکی از ضروریات دانست و افزود: ایجاد واحد‌های فرآوری علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می‌شود.
این مسوول تصریح کرد: شهرستان ابرکوه دارای ۶ هزار و ۴۸۰ هکتار باغات میوه است که سالانه درشرایط عادی بیش از ۳۵ هزارتن انواع محصولات سردرختی تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه خاطرنشان کرد: توانمندی‌های بخش کشاورزی و باغی توانسته است این شهرستان را از قطب‌های مهم کشاورزی استان یزد تبدیل کند و زمینه محصولات زراعی و باغی مقام نخست و در زمینه تولید محصولات دامی مقام دوم استان را دارد.
گفتنی است کشاورزان ابرکوه بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی سطح زیرکشت محصولات زراعی، باغی در اختیار دارند.

انتهای پیام/ا

تولید هلو وشلیل در ابرکوه 10درصد افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار