مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

خبری از پرداخت خسارت سیل بهمن ۹۵ استان فارس نشد

مدیرکل بحران استانداری فارس گفت: خسارت سیل بهمن ۹۵ استان فارس هنوز پرداخت نشده است.

خسارت سیل بهمن ۹۵ استان فارس هنوز پرداخت نشده است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسن فیاض‌پور مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به مصوبه پرداخت خسارت سیل استان فارس در هیئت دولت گفت: این خسارت هنوز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه بارندگی و سیل در اواخر بهمن، اوایل اسفند ۹۵ و اوایل فروردین ۹۶ خساراتی را به زیرساخت‌های استان فارس وارد کرده است، افزود: تعیین میزان خسارت و اعتباراتی که باید پرداخت شود در ۶ خردادماه امسال تصویب شده است، اما هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

فیاض پور ادامه داد: براساس مستندات این مصوبه ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک دارایی، ۶۱ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای،۶۰۴ میلیارد ریال اعتبارات کمک بلاعوض و ۲۴۰۵ میلیارد ریال هم تسهیلات برای بازسازی تاسیسات زیربنایی و اماکن شهری و روستایی مصوب شد.

مدیرکل بحران استانداری فارس با بیان اینکه سیل در شهر‌های جنوبی، شرقی و جنوب شرقی استان خسارت وارد کرده است، بیان کرد: تیم‌های ارزیابی با همکاری فرمانداران در همان ایام بدون فوت وقت میزان خسارات را تعیین کرده و به تائید وزیر کشور و سازمان برنامه و بودجه رسید.

وی با بیان اینکه این اعتبارات متناسب با پروژه‌های آسیب‌دیده بی دستگاه‌ها توزیع شده است، گفت: مشکلات مختلف دولت سبب شده تا امروز جز تسهیلات بازسازی منازل شهری و روستایی اعتبارات دیگری پرداخت نشود.

فیاض پور با بیان اینکه استاندار سابق و حاضر فارس و نمایندگان استان پیگیر جذب این اعتبارات هستند، اظهار کرد: با این وجود هیچ یک از اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای به استان فارس تخصیص داده نشده است.

مدیرکل بحران استانداری فارس با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی برای بازسازی منازل شهری و روستایی، تصریح کرد: بانک مرکزی به بانک‌های استان ابلاغ کرده، سهم هر بانک مشخص شده و بازسازی بخشی از منازل شهری و روستایی استان فارس آغاز شده است.
انتهای پیام/ر

خسارت سیل بهمن ۹۵ استان فارس پرداخت نشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.