دوره آموزشی؛

برگزاری دوره آموزشی مشارکت جوامع محلی در احیاء و حفاظت از منابع طبیعی

اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان برای ارتقای سطح آگاهی دامداران و بهره برداران از عرصه‎های منابع طبیعی در سطح دو روستا‌ی شهرستان سلسله دوره آموزشی برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، با اشاره به نقش مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی گفت: امروزه توجه به مشارکت مردمی یکی از عوامل توسعه و در لیست برنامه‌های توسعه پایدار همه جوامع قرار دارد.

محمد نریمانی راه‌های حفظ مراتع و جنگل‌ها در بستر مشارکت مردمی  را بیان و دربین اهالی دو روستای دارماهی و سیف الهی افزود: مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی اقتصادی یک جامعه به ویژه درجوامع روستایی، نقش و حضور فعالانه مردم در کار‌ها و فعالیت‌­های مربوط به خود و محیط پیرامون محل زندگی­شان است، زیرا بدون همیاری و مشارکت مردم، توسعه پایدار مفهوم نداشته و عملی نخواهد بود.

وی بهترین راهکار برای مدیریت و رفع مشکلات درزمینه منابع طبیعی را به روزرسانی دانش بومی بهره برداران بر شمرد و تصریح کرد: با آگاهی که مردم بومی و محلی از مشکلات دارند و با شرکت در کلاس‌های آموزشی و مشورتی می‌توانند، نیاز‌های خود را بیان و با اولویت بندی، راهکار‌هایی را برای حل مشکلات ارائه نمایند.

انتهای پیام/م

دوره آموزشی مشارکت جوامع محلی در احیاء و حفاظت از منابع طبیعی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار