مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان:

توانمند سازی 598 روستا تا پایان برنامه ششم توسعه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از توانمندسازی ۵۹۸ روستای همدان تا پایان برنامه ششم توسعه و اجرای طرح های روستا تعاون،روستای بدون بیکار و هر روستا یک محصول در همدان خبر داد.

توانمند سازی 598 روستا تا پایان برنامه ششم توسعهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استانداری همدان درجلسه انعقاد تفاهم نامه بین استانداری، صندوق کارآفرینی امید و سازمان فنی و حرفه‌ای  گفت: موضوع اشتغال روستایی یکی از بخش‌های مهی است و بایدبه اشتغال این قشر توجه شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از جمعیت کشور در روستا ها زندگی می کنند، گفت: ابن میزان دراستان همدان 37 درصد می باشد.

توصیفیان با اشاره به وضعیت اشتعال در روستا ها افزود: 10هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در کشوردرنظرگرفته شده است که 5 هزار میلیارد تومان آن مربوط به صندوق توسعه ملی و 5 هزار میلیارد موسسات عامل است.

وی از توانمند سازی بیش از 598 روستا در استان همدان تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد و گفت: سالانه 118 روستا برای این امر در نظر گرفته می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ثبات درجمعیت روستا وایجاد مهاجرت معکوس به روستاها می باشد.

توصیفیان با بیان اینکه حدود 90 روستا شناسایی شده است، گفت: دراین طرح هرفرمانداری ده روستا را معرفی کرده تا در قالب برنامه‌های روستا تعاون برنامه را اجرا شود

وی ادامه داد: برای تکمیل واجرای کامل تهدات بر روی 28 روستای دیگر نیزدرحال مطالعه هستیم.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان به طرح روستا تعاون اشاره کرد و گفت: طرح «روستا تعاون»، «روستای بدون بیکار» و «هر روستا یک محصول» اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ ج

598 روستا استان همدان در پایان برنامه ششم توسعه توانمند سازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار