مدیرجهاد کشاورزی شاهرود;

تجهیز اراضی کشاورزی شاهرود به سامانه نوین آبیاری

سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان شاهرود تاپایان سال 96 به سامانه نوین آبیاری تجهیزمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا قاسمی مدیرجهاد کشاورزی شاهرود گفت : در دولت تدبیر و امید بیش از پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شاهرود به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شد.


وی با بیان این که ، حدود 80 درصد تولید سیب زمینی استان در شاهرود کشت می شود اظهارداشت:اصلاح بذر و روش های آبیاری، تغذیه و استفاده از نظر های محققان مرکز تحقیقات کشاورزی در افزایش تولید این محصول کشاورزی تاثیرگذاراست.


قاسمی ادامه داد: در سال زراعی امسال تولید سیب زمینی از 18 تن به 25 تن در یک هکتار رسید و با نصب سامانه های نوین آبیار در 500 هکتار از اراضی کشاورزی شاهرود میزان تولید این محصول به میزان قابل توجه ای افزایش می یابد.


مدیرجهاد کشاورزی شاهرود یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی را تامین نقدینگی و نبود سرمایه گذارعنوان کرد و تصریح کرد: در دولت تدبیر وامید برای 6 هزار و 791 تولید کننده و متقاضی در شهرستان شاهرود، یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.


قاسمی گفت: صندوق توسعه کشاورزی شهرستان شاهرود با داشتن یکهزار و 261 عضو و سرمایه 10 میلیارد تومانی بزرگ ترین صندوق شهرستانی کشور است.


مدیرجهادکشاورزی شاهرود تصریح کرد :برای تکمیل زنجیره تولید و توسعه صنایع تبدیلی به توسعه فضاهای سردخانه ای در چند سال گذشته تاکید زیادی شده است به طوری که بیش از 10 هزار تن در 2 سال گذشته به ظرفیت سردخانه این شهرستان افزوده شده است.


انتهای پیام / ه


تجهیز سه هزارهکتار از اراضی کشاورزی شاهرود به سامانه نوین آبیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار