امدادرسانی به ۴۳۹ شهروند ساروی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی ساری از امدادرسانی آتش نشانان این مرکز به ۴۳۹ حادثه دیده، ۶ ماه نخست امسال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حسن کلانتری گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده در ۶ ماه نخست امسال، ۱۰۴۳ مورد عملیات اطفای حریق و ۷۷۲ مورد دیگر عملیات امداد و نجات بوده است.


وی به تلاش آتش نشانان در سه شیفت متوالی و خدمات شبانه روزی آن‌ها به شهروندان اشاره کرد و افزود: ۲۰۹۰ خودروی آتش نشانی به همراه ۵۵۲۰ مامور آتش نشان در این مدت به محل حادثه اعزام شده اند که خوشبختانه طی عملیات‌های صورت گرفته، ۴۳۹ تن از شهروندان از حوادث نجات یافتند.


وی گفت: متاسفانه حوادث ۶ ماهه نخست سال، ۲۱۸ مصدوم بر جای گذاشت و ۱۵ نفر نیز جان خود را از دست دادند.


مدیر عامل سازمان آتش نشانی ساری نگاه مسئولان به تجهیز و ساخت ایستگاه‌های آتش نشانی در خارج شهر و حتی روستا‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۴۰ در صد از خدمات این سازمان در ۶ ماهه نخست امسال به خارج از محدوده شهری بوده که ۱۴۴۵ مامور آتش نشان برای انجام ۳۹۹ مورد عملیات امدادی اعزام شدند.


کلانتری با اشاره به افزایش آمار آتش سوزی‌ها در ۶ ماهه نخست سال نسبت به سال گذشته، گفت: بیشترین آمار در بخش آتش سوزی‌ها مربوط به آتش سوزی در معابر و گذرگاه و زمین‌های کشاورزی و عمدتاً علف‌های هرز و ضایعات با آمار ۶۰ در صد می‌باشد که بعضاً با سرایت به جنگل، درختان باغ و سایر اماکن، موجب بروز خسارت شد.


وی به آمار ۱۶ درصدی حریق منزل مسکونی و ۹ درصدی حریق خودرو اشاره کرد و افزود: کمترین آمار آتش سوزی‌ها مربوط به اماکن درمانی بوده که این نشان از رعایت موارد ایمنی و زیر ساخت مناسب این گونه اماکن است.


مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری خواستار رعایت همه موارد ایمنی از سوی شهروندان شد و از مشارکت آنان در تحقق شهری ایمن قدردانی کرد.


انتهای پیام/ع


نجات ۴۳۹ شهروند از حوادث ۶ ماهه نخست سال جاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار