در شش ماهه نخست امسال؛

صادرات بیش از هزار تن ماهیان غیرماکول از سیستان وبلوچستان به خارج از کشور

بیش از هزار تن ماهیان غیرماکول از سیستان و بلوچستان به خارج کشور صادرشده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بیش از هزار تن ماهیان غیرماکول «غیرحلال» شامل (ماهی مرکب، ریبون فیش، گربه ماهی و مار ماهی) در ۶ ماهه نخست امسال از بنادر چابهار و کنارک به خارج از کشور صادر شده است.


هدایت الله میرمرادزهی افزود: عمده صادرات ماهیان غیر ماکول استان در این مدت به کشور‌های جنوب شرق آسیا از جمله چین بوده است.


وی گفت: همچنین در این مدت هزار و ۲۵ تن میگو پرورشی از استخر‌های سایت گواتر چابهار تولید و بخشی از آن صادر شده است.


وی ادامه داد: یک مزرعه جدید کشت و تولید میگو نیز در چابهار با سقف ۹۵ درصد به اتمام رسیده که پس از نصب پمپاژ امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.


مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی قایق‌های کنارک و ساخت اسکله جدیدی برای صیادان به عنوان ۲ پروژه جدید توسط این مجموعه آغاز شده است.


میرمرادزهی افزود: برای حدود ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم و سه برابر این آمار به صورت غیر مستقیم در حوزه صید و صیادی و شیلات سیستان و بلوچستان شغل ایجاد شده است.


وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۹ بندر ماهیگیری شامل پسابندر، تیس، کنارک، رمین، کلات زرآباد، پزم، هفت تیر شهر چابهار، بریس و تنگ در حوزه شهرستان‌های چابهار و کنارک است.

انتهای پیام/گ

صادرات ماهی به خارج کشور از سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
خداکنه قیمیت ماهی گرون نشه مثل بقیه کالاها نشه
آخرین اخبار