در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اظهار نظر دو سینماگر درباره تغییرات کیفی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

فراخوان سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد و ما نظر دو سینماگر کشورمان را درباره برخی تغییرات کیفی آن جویا شدیم.

اظهار نظر دو سینماگر درباره تغییرات کیفی سی و ششمین جشنواره فیلم فجربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فراخوان سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام و شرایطی در آن برای حضور و رقابت فیلمسازان در نظر گرفته شده است.

حضور 22 فیلم در بخش رقابتی و ادغام فیلم چندمی‌ها و فیلم اولی‌ها از جمله شرایطی است که در فراخوان جشنواره فیلم فجر آمده است.

در این راستا سراغ دو تن از سینماگران در حوزه‌های تهیه‌کنندگی و کارگردانی رفتیم و نظر آنها را خواستار شدیم.

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده سینما گفت: به نظرم تا حدودی رقابت بین فیلم‌ها محدود شده و شاید هم بهتر باشد. اما امیدوارم شورای سیاست‌گذاری پای کار بایستد و این روند برای سال‌های آینده هم ادامه داشته باشد و تغییر نکند؛ چرا که رقابت‌ها سالم‌تر و از حواشی کاسته می‌شود و در نتیجه شاهد خروجی بهتری هستیم.

این تهیه‌کننده اذعان داشت: حضور 22 فیلم در بخش رقابتی جشنواره، به بالا رفتن سطح کیفی آثار کمک می‌کند و فیلمسازان برای ورود به عرصه رقابتی مجبور به ارتقای سطح کیفی فیلم‌هایشان هستند.

نوروزبیگی درباره ادغام فیلم‌اولی‌ها با کارگردانان فیلم چندمی اظهار داشت: با ادغام فیلم اولی‌ها و فیلم چندمی‌ها موافقم. چون فیلمساز اول و دوم و چندم نداریم؛ البته اگر بخش کارگردان‌های اول مثل برخی جشنواره‌های معتبر دنیا جدا باشد، بهتر خواهد بود.

همچنین؛ اصغر یوسفی‌نژاد درباره ادغام فیلم اولی‌ها و فیلم چندمی‌ها د رقابت جشنواره بیان کرد: این ادغام و در نظر گرفتن سیمرغ برای همه بخش‌های آثار فیلم‌اولی‌ اتفاق خوبی است؛ چون به هر حال فیلمسازان اول در همین ادوار اخیر جشنواره نشان دادند اولاً استعداد رقابت با فیلمسازان مطرح کشور را دارند و ثانیاً به هر حال فیلم اولی‌ها غالباً برای ساخت آثارشان از عوامل حرفه ای سینما بهره می‌برند.

این کارگردان اذعان داشت: بنابراین فیلمسازان اول با این تصمیم خوب می‌توانند با بقیه فیلمسازان رقابت کنند و اشتیاق برای همکاری با آنها بیشتر می شود.

یوسفی‌نژاد درباره حضور 22 فیلم در جشنواره بیان کرد: بضاعت سینمای ایران همین اندازه است؛ چرا که حتی کشورهایی با تولیدات بالا، حد بسیار کمی از فیلم های خود را در جشنواره حضور می‌دهند.

وی افزود: البته جای شکر دارد که سینمای ایران با وجود تولید کم نسبت به برخی کشورها،می تواند 22 فیلم در جشنواره داشته باشد و این نشان می دهد ما استاندارد خوبی داریم.

یوسفی‌نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد 44 فیلم در جشنواره بودیم که از نظر فیلمسازان، منتقدان و تماشاگران این تعداد لزوماً نباید در جشنواره می‌بودند، چون مطلوب نبود و سطح این رویداد مهم فرهنگی و هنری را پایین می‌آورد. در نتیجه پایین آمدن این تعداد باعث می شود بقیه کار خود را جدی بگیرند و می فهمند که باید به ارتقای کیفی آثار بیندیشند که در نهایت به ارتقای سینما کمک کند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار