پلمپ 605 واحد مشاور املاک و خودرو در آذربایجان شرقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از پلمپ تعداد 605 واحد مشاور املاک و خودرو از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا مسعودی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی ، با بیان اینکه بازرسی و نظارت از واحدهای فوق در قالب طرح ساماندهی مشاورین املاک و خودرو انجام می گیرد، افزود: این بازرسی ها از سوی اتحادیه های املاک و خودرو در جهت اجرای ماده 27 قانون امور صنفی و تعطیلی بنگاه های فاقد پروانه صورت گرفته است.

به گفته وی، تاکنون از دو هزار و 700 واحد صنفی مشاورین املاک و خودرو در آذربایجان شرقی بازرسی به عمل آمده است.

مسعودی فر، راه اندازی سامانه جامع الکترونیکی ثبت معاملات املاک و وسایل نقلیه موتوری و ثبت همزمان در سامانه و صدور کد رهگیری در اتحادیه مشاورین املاک را از دیگر اقدامات معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی بیان کرد.

وی ادامه داد: در راستای ساماندهی معاملات املاک و خودرو و نیز جلوگیری از تخلفات صنفی، اسناد جعلی و برای ایجاد انسجام و قاطعیت در رسیدگی محاکم به پرونده های مطروحه شعبه ویژه در محاکم و دادسراهای استان ایجاد و راه اندازی شده است.

مسعودی فر، برگزاری دوره های آموزشی برای مشاورین املاک و خودرو از سال 1394 را از دیگر برنامه های اولویت دار دادگستری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: برای یکهزار و 724 نفر از مشاورین املاک دوره آموزشی برگزار شده و برای تعداد 500 نفر نیز پروانه تخصصی صادر شده است.

وی اضافه کرد: برای 388 نفر از مشاورین خودرو نیز دوره های آموزشی برگزار و برای 100نفر گواهی نامه آموزشی صادر شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی یادآور شد: برای مشاورین معاملاتی خودرو استفاده از کارشناسان رسمی برای بررسی اصالت خودروهای مورد معامله و عقد قراردادهای تنظیمی الزامی شده است.

 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری دوره های آموزشی برای مشاورین املاک خودرودر آذربایجان شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار