معاون سیاسی و امنیتی استدار همدان:

60پرونده طلاق در همدان منجر به سازش شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار از سازش 60 پرونده طلاق در شش ماه نخست در همدان خبر داد.

60پرونده طلاق در همدان منجر به سازش شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، اظهارکرد: در 6 ماهه نخست امسال از 260 پرونده طلاق ارجاع شده به دادگستری تاکنون 60 پرونده منجر به سازش شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 600 پرونده طلاق در استان تشکیل شد که خوشبختانه بیش از 100مورد مشروط و منجر به سازش شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به نقش مهم سازمان های مردم نهاد در زمینه حمایت از نهادخانواده،افزود: با افزایش مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در زمینه صیانت از خانواده در سال 94 از 450 پرونده ارجاع شده برای طلاق 150 مورد منجر به سازش شده و 50 پرونده منتفی شده است.

وی  خاطر نشان کرد: کاهش 6.2 درصدی طلاق در استان خود یکی از نتایج  ارائه آموزش مهارت‌های زندگی دانست.

 الهی تبار گفت: با همکاری آموزش و پرورش کلاس ‎ های مهارت زندگی برای دختران مقطع دبیرستانی آغاز شده است.

معاون استاندار همدان با اشاره به همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری و جهاددانشگاهی استان در زمینه آموزش‌های پیش از ازدواج گفت: در دفاتر ثبت ازدواج آموزش‌های 8 ساعته مهارت زندگی و ارائه گواهی آن الزامی شده است.

وی با اشاره به منشور فرهنگی استان همدان،کارکرد و لزوم وجود آن،افزود: در منشور فرهنگی استان یک سری از ضرورت‌های اجتماعی و فرهنگی بیان شده تا در مورد مقابله با دروغ و سایر مشکلات اخلاقی موجود در جامعه به تولید محتوا و ارائه به رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان پرداخته شود.

انتهای پیام/ص.ف

سازش 60 پرونده طلاق در استان همدان در 6 ماه نخست امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.