برداشت بیش از ۴۳۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی از باغات استان اردبیل

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 430 هزار تن انواع محصولات سردرختی از باغات استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم عدلی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: سطح زیر کشت باغات در استان اردبیل ۴۱ هزار هکتار است که با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی در سالجاری پیش بینی می کنیم از این میزان باغات بالغ بر ۴۳۰ هزار تن انواع محصولات سردرختی اعم از سیب و گلابی و به و زرد آلو و شلیل و انگور برداشت شود.

وی گفت: محصول سردرختی سیب جزو یکی از اساسی ترین محصولات سردرختی در استان اردبیل محسوب می شود که سطح باغات سیب در این استان ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار است که باغداران استان از این میزان باغات افزون بر ۳۲۰ هزار تن سیب برداشت کنند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: میزان محصول سردرختی تولیدی سیب استان علاوه برنیاز داخلی به استان های البرز، تهران و گیلان نیز فرستاده می شود .

عدلی افزود: انتظار ما از باغداران استان این است که به منظور بهره مندی از بیمه محصولات سردرختی حتماً برای سال آتی محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه دچار ضرر و زیانهای اقتصادی نشوند.

وی از باغداران خواست در مدیریت مصرف بهینه آب کشاورزی باغات خود را به سیستم آبیاری قطره ای مجهز کنند و به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسا ن به دقت عمل کنند.

 

انتهای پیام/ح

سطح زیر کشت باغات در استان اردبیل ۴۱ هزار هکتار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار