پذیرش و درمان ۷۵۰ مادر باردار پرخطر در بیمارستان روحانی بابل

۷۵۰ مادر باردار پرخطر در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ در بیمارستان روحانی بابل پذیرش و درمان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شهلا یزدانی متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه بیمارستان ایت ا.. روحانی به عنوان سطح سه خدمات دهی به مادران باردار می‌باشد، گفت: تمامی مادران باردار پرخطر شهرستان بابل و شهر‌های اطراف جهت امور مربوط به زایمان و سزارین به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.


وی ادامه داد: این مادران ممکن است خود دچار مشکلات و عوارضی در طی بارداری مانند مسمومیت بارداری یا بیماری زمینه ایی مانند دیایت، فشارخون بالا، بیماری قلبی کلیوی بوده یا نوزادشان دچار نارسایی، کم وزنی و یا ناهنجاری‌های مادرزادی باشند که درنتیجه عوارض مادری و نوزادی در این مادران بالاتر است.


مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: لازم است این مادران و همراهان به توضیحات پرسنل بیمارستان در مورد عوارض محتمل در این مادران در هنگام بستری توجه کنند و همکاری لازم را با پرسنل درمانی بیمارستان برای خدمات دهی بهتر به مادران باردار و نوزادان ان‌ها بعد از زایمان داشته باشند.


متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی (ره) بابل ادامه داد: تمام تلاش پرسنل درمان این بیمارستان در جهت اراِیه خدمات درسطح بالا به این مادران و کاهش عوارض مادری و نوزادی می‌باشد، ولی بهر حال بعضی از این عوارض با توجه به بیماری‌های همراه مادر و مشکلات نوزادی ان‌ها غیر قابل اجتناب می‌باشد.


یزدانی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ در زایشگاه این بیمارستان ۷۵۰ مادر باردار پرخطر مورد پذیرش و درمان قرار گرفتند که از این تعداد ۷۰ مادر دچار عوارض شدید بارداری بودند.


وی ادامه داد: ۲۳ مادر پرخطر و بدحال نیازمند به مراقبت ویژه در بخش‌های ویژه (CCU,ICU) بستری و مورد معالجه قرار گرفتند.


مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: از آنجایی که مادران با سوء مصرف مواد نیازمند خدمات پزشکی و مددکاری خاص می‌باشند، بیمارستان روحانی بابل به عنوان تنها مرکز دولتی تخصصی و فوق تخصصی زنان و زایمان در شهرستان بابل در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ پذیرای ۱۲ مادر باردار با سوء مصرف مواد بوده است که مورد معالجه و یا زایمان قرار گرفته اند.


وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال علاوه بر اینکه ۷۵۰ مادر باردار پرخطر در بخش زایشگاه این بیمارستان مورد پذیرش و درمان قرار گرفتند، ۳۹۰ مادر پرخطر نیز در بخش مادر‌های پرخطر این مرکز بستری و با حال عمومی خوب ترخصی شدند.


انتهای پیام/ع


۷۵۰ مادر باردار پرخطر، ۶ ماهه نخست امسال در بیمارستان روحانی بابل پذیرش شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار