والی بلخ در شمال افغانستان:

حمله به همکاران ما کار جریان‌های مشخصی است؛ طالبان دخالتی ندارند

عطامحمد نور گفت: ترور نافرجام سخنگوی ولایت بلخ کار طالبان نیست بلکه جریان‌های خاصی پشت پرده چنین حوادثی فعال هستند.

حمله به همکاران ما کار جریان‌های مشخصی است؛ طالبان دخالتی ندارندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «منیر احمد فرهاد» مدیر مطبوعات و سخنگوی والی بلخ روز گذشته پس از حمله افراد مسلح ناشناس به بیمارستان منتقل شد.

«عطامحمد نور» والی بلخ و رئیس حزب جمعیت اسلامی در افغانستان در واکنش به این حمله و عاملان آن تصریح کرد که این حمله توسط گروه طالبان و حتی اعضای گروه تروریستی داعش صورت نگرفته است بلکه جریان‌های مشخصی عامل این حادثه است.

وی افزود: باور من اینست که این حمله، تلاشی در جهت هدف قرار دادن منیر فرهاد نبوده بلکه بهانه‌ای برای ایجاد ناامنی در بلخ است.

عطامحمد نور در ادامه اظهار داشت: برخی جریان‌ها که آسایش خود را در ناامنی مردم جستجو می‌کنند دنبال راه‌اندازی چنین اقدامات و ایجاد فضای رعب و وحشت هستند.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی تاکید کرد که «چهره خشن این جریان‌ها از چشم ما پوشیده نیست».

والی بلخ اظهار کرد: ضعف مدیران و برنامه‌های بخش امنیتی نیز از دیگر عوامل چنین رویدادهایی هستند بنابراین بزودی در بخش مدیران امنیتی اصلاحات لازم را ایجاد خواهد کرد.

فرهاد پس از سوءقصد در بیمارستان «ابو علی سینا» بستری شده است.

گفتنی است که پیش از این والی بلخ در انتقاد از «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی گفته بود که حکمتیار برای اظهارات ضد شیعی از برخی کشورها پول می‌گیرد.

«میرویس» فرمانده جنگجویان حزب اسلامی در ولایت بغلان نیز در واکنش به این اظهارات گفته بود که برای برخورد مسلحانه با والی بلخ آمادگی دارد و منتظر دستور گلبدین حکمتیار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار