دستور دونالد ترامپ برای تعلیق یک ورزشکار / «کپرنیک» را اخراج کنید!+عکس

«بلند نشو کالین، این سرود سرزمین تو نیست». این شعار حامیان کالین کپرنیک است، ورزشکار فوتبال آمریکایی که یکی از بحث برانگیزترین حرکات چند سال اخیر دنیای ورزش را انجام داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از Bleacher Report، آگوست سال گذشته اتفاقی جنجالی در ورزش آمریکا افتاد. کالین کپرنیک، بازیکن برجسته فوتبال آمریکایی، در اعتراض به تبعیض نژادی هنگام نواخته شدن سرود ملی ایالات متحده به جای آن که از جایش برخیزد، روی نیمکت نشست.

کپرنیک که در تیم فوتبال فورتی‌نایترز (چهل و نُهی‌ها) سانفرانسیسکو از چهره‌های کلیدی است، در آغاز یک بازی دوستانه و هنگامی که به رسم مسابقات لیگ ملی فوتبال آمریکا، سرود ملی این کشور نواخته شد، مانند سایر بازیکنان نایستاد و به نشانه اعتراض روی نیمکت نشست.

او سپس علت این اعتراض را چنین بیان کرد: «من نمی‌توانم بایستم و به پرچمی کشوری احترام بگذارم که به سیاهان و رنگین پوستان ظلم می‌کند».

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به فاصله دو ماه از این اتفاق باز هم به عمل بحث برانگیز کپرنیک واکنش نشان داد.

او در گفت و گویی تاکید کرد: «سازمان لیگ ملی آمریکا باید کپرنیک را تعلیق کند.»

ترامپ گفت:« این بازیکن باید حداقل یک بازی محروم می شد اما من فکر می کنم میزان محرومیت می تواند بیشتر هم باشد. اگر محروم شود هرگز این کار را تکرار نمی کند.»

ترامپ که از پنسیلوانیا با فاکس نیوز مصاحبه می کرد گفت که خودداری از ایستادن در هنگام پخش سرود ملی آمریکا یک حرکت «ضدآمریکایی» است.

کپرنیک برای نخستین بار آگوست 2016 در اعتراض به تبعیض های نژادی آمریکا در یکی از بازی های تیمش در مقابل سرود آمریکا حاضر به ایستادن شد.

پس از بازیکنان سیاه پوست دیگری حرکت کپرنیک را تکرار کردند.

ترامپ در همان گفت و گو اظهار داشت: «شما نمی توانید به کشورتان، پرچمتان و سرد ملی تان بی احترامی کنید. »

ترامپ اعتقاد دارد ایستادن مقابل سرود ملی باید قانونی باشد که رعایت نکردن آن عواقب سنگینی به دنبال خواهد داشت.

منبع:جام جم 

انتهای پیام/

دستور ترامپ برای اخراج کپرنیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار