دستگیری تمام سارقان سرقت های مسلحانه در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با بیان اینکه سرقت‌های مسلحانه در سطح استان کاهش 50 درصدی داشته است گفت : همه سارقان دستگیرشده‌اند.

دستگیری تمام سارقان سرقت های مسلحانه در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ سرهنگ علی مهری اعلام کرد: بحث قاچاق دغدغه ملی و مقام معظم رهبری بوده و پلیس آگاهی هم در برخورد با قاچاقچیان و مخلان این حوزه به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده، هرچند در استان ایلام بحث قاچاق خاصی نداریم.

وی بابیان اینکه با تلاش شبانه روزی طی امسال کشف سلاح و مهمات 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است افزود: به‌طورکلی سرقت‌ها 65 درصد افزایش کشفیات داشته است.

مهری با اشاره به اینکه درزمینه دخانیات قاچاق 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشفیات داشته‌ایم خاطرنشان کرد: در پرونده‌های بالایی 100 میلیون 138 درصد و زیر 100 میلیون 130 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.

وی ادامه داد: جرائم جناحی 100 جرائم کشف شدند و جرائم خشن با توجه به تأثیر منفی آن در جامعه سریعاً کشف می‌شوند.

مهری با اشاره به اینکه در حوزه جعل 100 کشفیات داشته‌ایم و در حوزه کلاه‌برداری 108 درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم گفت: دو جرم مشهود و غیر مشهود داریم که در جرائم مشهود سریعاً وارد عمل می‌شویم اما در جرائم غیر مشهود با دستور مراجع قضایی اقدام به ورود می‌کنیم و اغلب جرائم غیر مشهود هستند.

وی با هشدار جدی به مال‌خران از سارقان گفت: خرید هرگونه جنس سرقتی از سارقان جرم محسوب و مال‌خر طبق قانون مجرم محسوب می‌شود لذا از کسب و بازاریان درخواست داریم اجناس بدون فاکتور یا مشکوک نخرند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام با تأکید بر اینکه برخورد قاطع و جدی با مال‌خران اجناس سرقتی در دستور کار پلیس است گفت: بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: مردم از اموال خود مراقبت بیشتری کنند و راه‌ دسترسی سارقان را ببندند چون پلیس به‌تنهایی نمی‌تواند از اموال مردم مراقبت کند بلکه باید مردم همکاری کنند.

مهری با تأکید بر اینکه شماره‌های فوریتی پلیس 110 و 130 آگاهی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی به‌صورت شبانه -روزی است خاطرنشان کرد: همکاری مردم رمز موفقیت پلیس در تأمین امنیت در همه زمینه‌ها است.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه داد: استفاده از قفل‌های مطمئنه،بخصوص در آپارتمان‌ها مهم و حائز اهمیت بوده، متأسفانه گاهی اوقات در یک آپارتمان یک کلید درب تمام واحدها را باز می‌کند.

وی به مغازه‌داران هشدار داد و گفت: مغازه‌داران دوربین و آژیر خطر خود را در دسترس و دید قرار ندهند تا سارقان راحت آن‌ها را بی‌اثر نکنند.

مهری با تأکید بر جدی گرفتن فرهنگ خود امنیتی در جامعه افزود: مردم اموال خود را درزمینه امنیتی بیشتر حفاظت و مراقبت کنند.

وی نسبت به کلاه‌برداری‌های در فضای مجازی هشدار داد و تصریح کرد:برای مثال کلاه‌برداران با شگرد برنده شدن فرد را به‌پای دستگاه خودپرداز می‌کشند و بد از دریافت اطلاعات کارت‌بانکی حساب وی را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام ادامه داد: کلاه‌برداری در استان شیوع پیداکرده لذا می‌طلبد مردم بیشتر مراقبت کنند لذا مردم در بحث پیام‌های تبلیغاتی گول نخورند.

انتهای پیام/اس

کاهش 50 درصدی سرقت های مسلحانه در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.