برگزاری دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی

دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی امروز پنجشنبه ۲۰ مهر در ساری برگزار شد.

غلامی دبیر دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی در حاشیه همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۱۲۰ مقاله پذیرفته شد.

برگزاری دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی


وی افزود: گروه مهندسی آب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی را در پنج محور با عنوان‌های مدیریت یکپارچه منابع آب، آبیاری و زهکشی، سیلاب (فرصت‌ها و چالش ها)، محیط زیست، تغییر اقلیم برگزار کرده است که از محور‌های ویژه این همایش به احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، روش‌های نوین برای مقابله با تهدیدات ناشی از بحران آب، انتقال آب بین حوضه‌ای می‌توان اشاره کرد.


رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش و همچنین روند کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر گفت: رشد جمعیت، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی و استفاده بی رویه از کود‌های شیمیایی و سموم دفع آفات اثرات قابل ملاحظه و مخربی بر منابع آب گذاشته است.


وی با بیان اینکه پدیده تغییر اقلیم بر تغییرات مکانی و زمانی منابع و مصارف و همچنین وقوع سیلاب‌ها موثر است، افزود: با توجه به شیب کم اراضی ساحلی، عبور رودخانه‌ها از نواحی مسکونی، جمعیت با تراکم زیاد و وجود آب شور دریا در مجاورت آنها، نواحی ساحلی را از دیگر مناطق متفاوت می‌سازد.


رنجبر گفت: امید است با همکاری و مشارکت پژوهشگران، مدیران و کارشناسان حوزه‌های مرتبط در ارایه دستاورد‌های علمی و اجرایی و همچنین حضور در همایش، گام مثبتی در زمینه مدیریت منابع آب در نواحی ساحلی برداشته شود.


حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب آب در استان‌های شمالی از دسترس خارج می‌شود، گفت: کمتر از ۱۰ درصد آب‌های غیر سطحی در پشت سد‌ها ذخیره می‌شود و بقیه مهار نمی‌شود.

برگزاری دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی


وی افزود: تجهیز و نوسازی اراضی، بتنی کردن کانال‌های کشاورزی، انتقال آب با لوله و آبیاری تحت فشار از برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران است که با ۸۵ درصد کمک بلاعوض دولت در حال اجرا است.


حیدرپور گفت: پژوهش‌ها و مقالات علمی این همتیش کمک یم کند تا ما در اجرا با به کار بستن نتایج این پژوهش‌ها کارایی آب را افزایش دهیم.


انتهای پیام/ع


دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی در ساری برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار