مشاور امنیت ملی افغانستان:

تعداد مخالفین مسلح افغانستان سه برابر شده است

مشاور شورای امنیت ملی افغانستان گفت: تعداد مخالفین مسلح در افغانستان نسبت به سال های پیش سه برابر افزایش یافته است.

تعداد مخالفین مسلح افغانستان سه برابر شده استبه گگزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگارا جوان، «محمد حنیف اتمر»، مشاور شورای امنیت ملی افغانستان در پایان یک سیمینار نظامی در کابل گفت: تعداد مخالفین مسلح در افغانستان نسبت به سال های پیش سه برابر افزایش یافته است.

مشاور شورای امنیت ملی در این سیمینار، خطاب به جنرالان نظامی گفت که در سال های گذشته بیش از صد هزار نیروهای خارجی در افغانستان حضور داشتند اما اکنون نیروهای افغان در برابر مخالفین مسلح که شمارشان سه برابر افزایش یافته است، به تنهایی ایستادگی می کنند.

مشاور امنیت ملی در این سیمینار افزود که از هر چهار تروریست که با آن روبرو هستیم یکی آن به بیرون از کشور مربوط است.

حنیف اتمر در این نشست به جنرالان نظامی گفت که هفت سال پیش که او وزیر داخله بود، ۳۸۰هزار نظامی افغان و نزدیک به ۱۴۰هزار نظامی خارجی حضور داشتند که رهبران آنان به رهبری افغانها در جنگ باورمندی نداشتند اما رهبران افغان این باور را داشتند.

مشاور شورای امنیت ملی در نشست امروز از نظامیان خواست تا قدرت اطلاعاتی خود را بیشتر کنند و تلاش نمایند تا سطح تلفات سربازان کاهش یابد.

اتمر در پایان نیز بر نیاز ایجاد قطعات ضد آشوب اشاره کرده گفت: نظامیان قطعا نباید در برابر قهر جوانان در را‌هپیمایی ها و اعتراضات، از سلاح استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار