صید ماهی در دریای خزر

حدود 4 هزار صیاد گیلانی صید در دریای خزر را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛اسحاق شعبانی مدیر کل شیلات گیلان گفت : از 10 هزار صیاد عضو 135 شرکت تعاونی صید پره در 3 استان شمالی ، حدود 4 هزار نفر گیلانی اند که همزمان در 51 تعاونی پره، صید را آغاز کرده اند.

وی افزود : صیادان گیلانی از آستارا تا چابکسر در 300 کیلومتر نوار ساحلی استان ، تورهایشان را از در خزر پهن می کنند تا از خوان پربرکت الهی لقمه ای نان حلال برگیرند.

مدیر کل شیلات گیلان با بیان اینکه بیشترین ماهیان استخوانی دریای خزر ، سفید ، کفال ، سیم و سوف است گفت : صید در گیلان تا اواخر فروردین ماه سال آینده ادامه دارد .

اسحاق شعبانی با اشاره به اینکه پارسال به دلیل بارش برف پاییزی ، کولاک و سرما صیادان گیلانی حدود 3 هزار تن ماهی صید کردند افزود : پیش بینی می شود در صورت مساعد بودن هوا ، صید امسال به بیش از 4 هزار تن برسد.

وی به وضعیت نامساعد رودخانه ها و بستر های تخم ریزی ماهیان استخوانی اشاره کردو گفت :تخم ریزی و زادآوری طبیعی ماهیان در رودخانه ها به صفر رسیده است و اگر شیلات اقدام به بازسازی ذخایر خزر نکند صید ماهی در خزر تعطیل خواهد شد.

مدیر کل شیلات گیلان افزود : در این راستا شیلات ، هرساله 150 میلیون قطعه انواع بچه ماهی استخوانی را در خزر و رودخانه های منتهی به آن رها می کند.

اکبر ایلدرم معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان نیز تصریح کرد : همزمان با آغاز فعالیت 4 هزار صیاد گیلانی بیش از 20 هزار نفر نیز در کنار صیادان در مشاغل توربافی ، طناب بافی ، حمل و نقل ، بازار و صنایع فرآوری ماهی شروع به کار کردند.

آلودگی دریای خزر و رودخانه های منتهی به آن ، صید بی رویه و قاچاق و تخریب زیستگاه های زاد آوری طبیعی به علت برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها از مهمترین عوامل کاهش ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر در چند دهه گذشته است.

 

انتهای پیام/ق

 

صیادان گیلانی صید در دریای خزر را آغاز کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.