قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

شلوغ‌ترین تجمع انسانی تاریخ در کربلا و در روز اربعین اتفاق می‌افتد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:هر سال رکورد خود را جا به جا می‌کند و غرب می‌خواهد فرهنگ خود که همان دهکده جهانی و هالیوود است را بر جهان تحمیل کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید صانعی  امروز در همایش سلامت در اربعین اظهار کرد: خداوند شرایط را به نحوی رقم زد که همین صدامی که تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب از وی حمایت کردند، آمریکای حامی او حکومتش را سرنگون کرد و عراق را در اختیار ایران گذاشت؛ راهپیمایی اربعین افتخار شیعه است و هر سال رکوردهای مختلفی را ثبت می‌کند.

وی با بیان این که شلوغ‌ترین تجمع انسانی تاریخ در کربلا و در روز اربعین اتفاق می‌افتد، بیان کرد: امام حسین(ع) هر سال رکورد خود را جا به جا می‌کند و غرب می‌خواهد فرهنگ خود که همان دهکده جهانی و هالیوود است را بر جهان تحمیل کند؛ میلیون‌ها انسان بدون دریافت هیچ ارزش مادی فقط دلخوش هستند که در روز اربعین دست راست خود را بالا بگیرند و سلامی به امام حسین (ع) بدهند و حتی وارد حرم نشده به خانه خود بازگردند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این فرصت را خدا به شما خادمان داده است تا هم زائر و عزادار امام حسین(ع) و هم خادم زائران امام حسین(ع) باشید؛ آموزش سی پی آر حتی در کشورهای اروپایی جز دستور کارهای شهرداری‌ها است و در مناطق شلوغ کیت احیا قرار داده شده است و به مردم آموزش‌های لازم را داده‌اند تا در صورت وقوع حادثه بتوانند از آن استفاده کنند.

وی عنوان کرد: آموزشی که به خادمان ارائه خواهد شد امیدواریم مورد استفاده قرار نگیرد اما این وظیفه ماست که این آموزش را به خادمان یاد دهیم و به لحاظ مالی دانشگاه شرایط خوبی ندارد اما در سال‌های گذشته با فرستادن اتوبوس آمبولانس و برپایی درمانگاه سرپایی در مرز به زائران خدمات رساندیم و امیدوارم در سال‌های آینده به کارکنانمان که در این مناطق حضور پیدا می‌کنند حق مأموریت بپردازیم.

صانعی در پایان با بیان این که در کنار مرز آمبولانس هوایی فعال شده است، یادآوری کرد: چند موکب در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم امسال هم منشأ خدمات باشیم.

 

انتهای پیام/م

 

استقرار اتوبوس آمبولانس در مرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار