کرزی: جنگ در افغانستان مبارزه با تروریسم نیست/ استراتژی آمریکا پیام جنگ و تفرقه‌افکنی دارد

رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان گفت: استراتژی آمریکا پیام جنگ و تفرقه‌افکنی در منطقه دارد.

کرزی: جنگ در افغانستان مبارزه با تروریسم نیست/ استراتژی آمریکا پیام جنگ و تفرقه افکنی داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان می‌گوید که جنگ جاری در کشور که روزانه از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد، جنگ بر سر منافع قدرت‌های بزرگ جهانی است نه جنگ با تروریسم، زیرا جنگ با تروریسم 15 سال پیش پایان یافته بود.

رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز (پنجشنبه 20 میزان) در یک نشست خبری در کابل درباره استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان صحبت کرد.

کرزی گفت: جنگ کنونی علیه تروریسم و طالبان نبوده بلکه جنگ بر سر منافع کشورهای خارجی است که از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد و هزینه این جنگ را مردم افغانستان به دوش می کشند.

حامد کرزی افزود: جنگی که در افغانستان دارد از ما بهای بسیار عظیم می‌گیرد، جنگ منافع بیرونی است.

وی در واکنش به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان گفت: استراتژی آمریکا پیام جنگ و تفرقه افکنی در منطقه دارد.

آقای کرزی تاکید کرد که وی با آمریکا نیز خواستار روابط دوستانه است اما در این میان، مردم افغانستان هم حق زندگی عادی و عزتمند را دارند.

آقای کرزی بیان داشت که در حال حاضر یک تقابل  بسیار عظیم در میان کشورهای جهان در منطقه جریاد دارد و او نمی‌خواهد که افغانستان میدان رقابت‌های کشورهای بزرگ شود، بلکه ولی تلاش می‌کند تا افغانستان مرکز همکاری‌های کشورهای جهان شود.

رئیس جمهور پیشین افغانستان با اشاره به تلاش هایش در زمینه گفتگوهای صلح با تحریک طالبان گفت که او در این زمینه به تحریک طالبان نامه فرستاده و از آنان خواسته تا از طریق صلح و نشستن با مردم، در افغانستان صلح و امنیت بیاورند.

کرزی تاکید کرد که لویه جرگه باید در زمینه جنگ جاری، وضعیت کنونی و مقابله با گروهای تروریستی تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار