توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد در کشور

خودروهایی که نتوانند استانداردهای تدوین شده لازم در حوزه استاندارد را رعایت کنند تولید آن‌ها از دی ماه سال ۹۷ متوقف می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،نیره سادات پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد امروز در پایان همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: 2 هزار و 400 ایستگاه سی.ان‌.جی در سراسر کشور وجود دارد که نگرانی‌های زیادی از بابت استاندارد بودن این جایگاه‌ها وجود داشت که خوشبختانه در حال حاضر تمامی این جایگاه‌ها بازرسی و ارزیابی شده و در حال حاضر معایب این جایگاه‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: در بحث ایمنی آسانسورها نیز در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 200 مورد آسانسور بازرسی شده و برخی آسانسورهای نهادهای دولتی که کیفیت لازم را نداشتند پلمب شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در بحث مواد غذایی نیز سازمان ملی استاندارد فعالیت مهمی دارد و تلاش داریم که تمامی تولیدات مواد غذایی از معیارهای استاندارد برخودار شوند.

پیروزبخت تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم استانداردسازی را در جامعه نهادینه کنیم باید هماهنگی لازم بین همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی وجود داشته باشد و با در نظر گرفتن همه مولفه‌هایی که موثر بر کیفیت تولید خدمات هستند باید به این موضوع توجه شود.

وی در ارتباط با معیارهای استاندارد تولید خودرو بیان کرد: برنامه‌ریزی برای استانداردسازی خودروهای تولیدی داشتیم که پیاده‌سازی این استانداردها در سه مرحله صورت می‌گیرد و خودروسازانی که نتوانند معیارهای 83 گانه استاندارد را در تولید خودرو اعمال کنند تولید خودروهای فاقد استاندارد از یکم دی ماه سال آینده متوقف می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد در کشور

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.