رئیس شبکه بهداشت عسلویه:

مشارکت مردم در توسعه بخش سلامت عسلویه گسترش می‌یابد

رئیس شبکه بهداشت و درمانی شهرستان عسلویه گفت: مشارکت مردم در توسعه بخش سلامت عسلویه گسترش می‌یابد.

مشارکت مردم در توسعه بخش سلامت عسلویه گسترش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جاسم زارعی ظهر پنجشنبه در ششمین نشست مدیریت سلامت عسلویه اظهار داشت: تحقیقات نشان داده است که موفقیت در امر سلامت امری فراوزارتی است لذا با توافقی که بین وزارت کشور به‌عنوان کارفرما و وزارت بهداشت به عنوان مجری انجام گرفته بود و بر اساس اجرای موفق این طرح در قالب مدیریت سلامت همه جانبه با رویکرد مولفه‌های اجتماعی سلامت در سال‌های ۹۲ تا ۹۵، از سال ۹۶ اجرای آن برای استان‌ها الزامی شد. سلامت همه جانبه یعنی تحقق سلامت در ابعاد چهارگانه سلامت یعنی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی است.

وی ادامه داد: با تحول ساختاری جدید و انحلال معاونت هماهنگی وزارت بهداشت به کمک موسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و استان قزوین دو قلمرو مغفول نظام سلامت یعنی مشارکت مردم و همکاری بین بخشی، به عنوان چارچوب اندیشه قرار داده شد. هدف کلی مدیریت سلامت همه جانبه، تدوین سند جامع سلامت شهرستان باتوجه به مشکلات اولویت دار بهداشتی از دیدگاه مردم و ادارات است، این سند پس از بررسی لازم در استان به شورای عالی سلامت در تهران ارسال می‌شود و در صورت داشتن استاندارد‌های لازم تایید و در نهایت تصویب می‌شود. از اهداف دیگر سلامت همه جانبه رشد و نهادینه‌سازی همکاری بین بخشی برای ارتقای سلامت مردم در بخش‌های دولتی و خصوصی، رشد و نهادینه سازی مشارکت مردم در ارتقاء سلامت خود است.

زارعی بیان کرد: محوریت کار کارگروه سلامت وامنیت غذایی شهرستان به ریاست فرماندار و دبیری رئیس شبکه بهداشت و درمان بوده که با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و نهاد‌های مشارکت مردمی انجام می‌گیرد.

پس از تشریح اهداف تشکیل خانه مشارکت مردمی و بحث و تبادل نظر، رئیس خانه مشارکت مردمی شهرستان با اکثریت آراء انتخاب شد.

در پایان ناصر بوهندی رئیس جدید خانه مشارکت مردمی ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضاء بر لزوم تدوین علمی سند جامع سلامت شهرستان تاکید و آمادگی کامل خود در راستای تحقق اهداف سلامت همه جانبه شهرستان را اعلام کرد.

انتهای پیام /پ

مشارکت مردم در توسعه بخش سلامت عسلویه گسترش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.