فرماندار دشتی:

طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان دشتی اجرا شد

فرماندار دشتی با اشاره به نقش وصول زکات در اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی گفت: بخشی از طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط روستایی و محروم شهرستان دشتی از طریق زکات‌های وصولی اجرا شده است.

طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان دشتی اجرا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا مهرجو صبح امروز در جلسه شورای زکات شهرستان دشتی با تاکید بر نقش مهم پرداخت زکات در افزایش رزق و روزی مسلمانان اظهار داشت: زکات یکی از پایه‌های مهم دین مبین اسلام است که پرداخت آن بر همه مسلمانان واجب است و سبب افزایش رزق و روزی انسان‌ها می‌شود. کشاورزان با انجام این فریضه الهی، اموال خود را در مقابل انواع مشکلات و بلایا بیمه می‌کنند. کشاورزان و دامداران شهرستان دشتی پرداخت زکات محصول خود را یک رسالت و وظیفه و وصول زکات در اولویت برنامه‌های خود می‌دانند.

فرماندار دشتی با بیان اینکه زکات وصولی میان نیازمندان واقعی جامعه توزیع می‌شود خاطر نشان کرد: زکات وصولی در کمک به امور نیازمندان و اجرای پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه به ویژه در نقاط محروم هزینه می‌شود.

مهرجو از اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی با زکات‌های وصولی خبرداد و گفت: بخشی از طرح‌های محرومیت‌زدایی در نقاط روستایی و محروم شهرستان دشتی از طریق زکات‌های وصولی اجرا شده است. اجرای فرائض دینی آثار زیادی در جامعه دارد. بر همه مدیران دستگاه‌های اجرایی فرض است بستر لازم برای اجرای فرایض دینی در سطح جامعه فراهم کنند.

فرماندارد دشتی نقش مهم وصول زکات در تحقق عدالت مهم دانست و تصریح کرد: پرداخت زکات در کاهش فاصله طبقاتی و حذف فقیر موثر است به‌گونه‌ای که زکات‌های وصولی در راستای فقرزدایی در جامعه هزینه می‌شود.

وی بر ضرورت توسعه و ترویج فرهنگ زکات در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود آثار و تبعات وقوع خشکسالی در شهرستان دشتی و مشکلات کشاورزان و دامداران این شهرستان، ولی مردم دشتی همواره در پرداخت زکات در استان بوشهر پیشگام بوده‌اند.

انتهای پیام /پ

طرح‌های محرومیت‌زدایی در شهرستان دشتی اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.