قائم‌شهر و ۸ فقره مجوز صنایع تبدیلی

۸ فقره مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی کشاورزی از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان قائم شهر صادر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، فرزین فرهادی مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با بیان اینکه ۶ ماهه امسال ۸ فقره مجوز تاسیس و پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان قائم‌شهر صادر شد، گفت: ۴ فقره از مجوز‌های صادره مربوط به تاسیس و ۴ فقره پروانه بهره برداری صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بوده است.


وی افزود: ۴ فقره مجوز تاسیس صادره در زمینه درجه بندی و بسته بندی مرکبات و میوه، انبار فنی و خدمات سردخانه ای، سردخانه بالای صفر و دومداره است که با ۳۰ میلیارد راله هزینه برای ۱۰ نفر ایجاد اشتغال شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر گفت: ۴ فقره پروانه بهره برداری صادره مربوط به واحد انبار ذخیره و نگهداری محصولات کشاورزی و واحد درجه بندی و بسته بندی مرکبات و میوه وخدمات سردخانه‌ای با ظرفیت ۱۱ هزارتن در سال با ۳۷ میلیارد و ۲۷۴ میلیون راله سرمایه‌گذاری و برای ۱۱ نفر ایجاد اشتغال شد.


فرهادی با اشاره به اینکه سطح کشت باغات مرکبات شهرستان قائم شهر ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ هزارتن میوه در باغات این شهرستان تولید شود.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه سطح باغات مثمر انواع پرتقال این شهرستان ۱۰ هزار هکتار و انواع نارنگی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است، گفت: متوسط عملکرد تولید تامسون ۲۴ تن در هکتار است.


وی درباره ظرفیت ذخیره سازی محصول مرکبات در قائم شهر گفت: بیشترین ذخیره سازان مازندران در این شهرستان مستقر هستند.


فرهادی افزود: برای افزایش سطح علمی بهره برداران، مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی درخصوص روش‌های نوین پرورش مرکبات، بیمه و آفات بیماری‌ها و تغذیه مرکبات اقدام می‌کنند.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از بهره برداران خواست برای افزایش تولید در واحدسطح و تداوم اشتغالزایی و تولید پایدار در اینگونه کلاس هاحضور فعال و موثر داشته و از کارشناسان در عرصه تولید بهره کامل را ببرند.


انتهای پیام/ع


صدور ۸ فقره مجوز صنایع تبدیلی کشاورزی در قائم‌شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار