جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران:

شهر اصفهان 177 شهید روحانی دارد

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تعداد شهدای روحانی که شناسایی شده‌اند 3 هزار و 878 نفر هستند و از این تعداد شهدای استان اصفهان که پرونده‌هایشان کامل شده 544 نفر هستند و شهر اصفهان هم 177 شهید روحانی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام عبدالله حاج‌صادقی  امروز در نهمین اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان نه تنها در تعداد کل شهدایی که در دفاع مقدس تقدیم کرده پیشتاز بوده بلکه در آمار شهدای روحانی هم جلوتر از سایر استان‌ها است و همین پیشتاز بودن روحانیت موجب شده که در انقلاب، دفاع مقدس و تعداد شهدا از سایر استان‌ها پیشی گیرد.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم که روحانیت شیعه افتخار دارد وارث انبیا و اهل بیت باشد و به خوبی این مهم را بشناسد و به آن عمل کند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: روحانیت شیعه سخنگوی دین خدا و مبین حقیقت دین خدا در غیبت اهل بیت و سنگرنشین دفاع از دین خدا و فرهنگ علوی، فاطمی و عاشورایی است و تاکنون این مأموریت دفاع از اسلام ناب را به خوبی انجام داده‌اند و سربلند بوده‌اند و امیدواریم که در برابر تهاجم‌های جدید نیز حفظ شوند و به خوبی عمل کنند.

وی همچنین گفت: روحانیت شیعه در زمان حاکمیت روحانیت نقش راهبری و هدایت جامعه را دارد؛ برجستگی شهدای روحانی اصفهان در این است که در بین آن‌ها در حد فرمانده سپاه و لشگر داشته‌ایم و در طول تاریخ این درس گرفتن روحانیت از اهل بیت آن‌ها را سربلند کرده و جای شکر دارد.

حاج‌صادقی در ادامه به ارائه آمار شهدای روحانی پرداخت و بیان داشت: تعداد شهدای روحانی که شناسایی شده‌اند و به طور کامل اسناد مربوط به آن‌ها درآمده است 3 هزار و 878 نفر هستند و از این تعداد شهدای استان اصفهان که پرونده‌هایشان کامل شده 544 نفر هستند و شهر اصفهان هم 177 شهید روحانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این شکر الهی دارد که حوزه علمیه اصفهان نه تنها در بعد علمی شخصیت‌های برجسته ای تحویل داده است که در میدان دفاع از دین هم برجسته بوده است؛ امیدواریم طلبه‌هایی که وارث خون این شهدا هستند ادامه‌دهنده و وفادار به راه شهدا قرار دهد و توفیق انتقال پیام شهدا را داشته باشند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در فرهنگ الهی شهادت برای رسیدن به هدف آفرینش که قرب الهی است بی‌بدیل است و جایگزین دیگری ندارد؛ در قرآن قیمت هر انسان به میزان حرکت او به سمت خدا است و قیمت هر انسان به میزان مقرب بودنش است.

وی با بیان اینکه ارسال رسل و انزال کتب برای راهنمایی پیمودن مسیر رسیدن به خداست، گفت: در قرآن کریم خداوند می‌گوید که انسان بدون دین درجا می‌زند و از رشد باز می‌ماند و کارکرد دین این است که انسان را به حیات طیبه برساند.

حاج‌صادقی در تشریح این نکته که چگونه دین انسان را از مبدأ خاکی به مقصد الهی می‌رساند، مطرح کرد: ارائه طریق و صراط مستقیم، فرستادن هدایت‌گر و راهبر توسط دین که ولایت همان راننده جاده هدایت و راهبر جاده مستقیم است، ارائه ابزار حرکت و تقرب که همان عبادات است، افشای راهزنان عرصه هدایت و نشان دادن مقصد طریق دین برای رساندن انسان به مقصد الهی است.

وی در ادامه اذعان کرد: دین ابزاری برای تقرب است اما در بین این ابزارها تنها یک ابزار و یک گروه است که خدا می‌گوید به مقصد رسیده‌اند و آن هم شهدا هستند که عند ربهم یرزقون‌اند؛ شهید کسی است که به مقصد رسیده و به همین دلیل خاصیت‌های دیگری هم پیدا کرده است، شهید حی لایموت و زنده‌کننده است چراکه رنگ خدایی گرفته است؛ شهید زنده بوده و برای دیگران هم حیات‌آفرین است، آیا شهید حججی بار دیگر روحیه انقلابی را زنده نکرد؟

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه شهادت معامله سودمند با خدا است و بر شهادت نباید صبر کرد بلکه باید شکر کرد، گفت: انقلاب اسلامی فقط احیاگر اسلام ناب پیامبر(ص) نیست، بلکه نسبت به آینده وظیفه زمینه‌سازی و آماده کردن شرایط ظهور را دارد.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در دفاع از حرم هم پیشتاز بوده است و در کشور 32 شهید روحانی مدافع حرم داریم، ابراز داشت: دشمنان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که انقلاب اسلامی مادامی که اسلامیت را به عنوان نیروی محرکه دارد قابل عقب‌نشینی نیست و به همین دلیل آمده‌اند که اسلام را به عنوان موتور محرکه انقلاب خاموش کنند که در کشورهای غیراسلامی به واسطه اسلام هراسی و در کشورهای اسلامی هم به دنبال جایگزین کردن اسلام و دینداری منهای روحیه انقلابی به جای اسلام ناب محمدی(ص) هستند، در واقع به دنبال دینی هستند که روحیه انقلابی و جهادی ندارد.

حاج‌صادقی تصریح کرد: امروز تحریف واقعیت‌های دینی و روحیه حماسی دینی و تلاش برای از کار انداختن ماهیت اصلی انقلاب به شیوه‌هایی آغاز شده است که فریاد مقام معظم رهبری هم بلند شده است؛ امروز دفاع از مکتب امام خمینی(ره) و روحیه جهادی و انقلابی به عهده روحانیت است و باید بصیرت‌افزایی و رصد حمله‌های دشمن را داشته باشیم و تا این تفکر اسلام ناب و فکری که امام در ذهن این‌ها کرد و رهبری معظم انقلاب هست نمی‌گذارد که مکتب امام بمیرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از امام خمینی(ره) کسی رهبری این انقلاب را به عهده گرفت که از جنس خود امام بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل تمام حمله‌ها متوجه رهبری انقلاب است؛ آیا نباید در برابر تحریف پیامبر(ص) و تحریف مذاکره امام حسین(ع) و سایر مباحث دینی فریاد ما بلند شود؟

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تصریح کرد: امروز مطالبه مقام معظم رهبری حوزه انقلابی، بصیر، هوشیار، بیدار نسبت به فتنه‌ها و فریادگر در برابر استکبار است و ما در این زمینه رسالت داریم؛ بسیج اساتید حوزه علمیه اصفهان بعد از قم بیشترین فعالیت‌ها را دارد؛ قرآن برای سیاست خارجه امروز و اداره امروز جامعه آیه دارد و ‌باید مواظب تفسیر به رأی بود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری اجلاسیه شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.