کشف موادمخدر؛

افزایش ۲۷۰ درصدی کشف مواد مخدر در پلدختر

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: پلیس در یک‌سال گذشته در شهرستان پلدختر موفق به کشف ۳۹۵ کیلوگرم مواد مخدر با ۲۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ صفر عبدالوند فرمانده انتظامی پلدختر اظهار داشت: ۹۵۲ نفر معتاد متجاهر و ولگرد در شهرستان طی یک‌سال گذشته دستگیر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: نیروی انتظامی در یک‌سال گذشته ۶ باند بزرگ مواد مخدر با ۵۰۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در شهرستان متلاشی کرده است.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در این شهرستان یک شبکه تهیه و توزیع مواد صنعتی از نوع هروئین با کشف ۱۰ کیلوگرم از این مواد متلاشی و در این رابطه ۱۱ نفر دستگیر شد.

عبدالوند اظهار داشت: این شهرستان بارانداز مواد مخدر نیست بلکه به عنوان خط ترانزیت، قاچاق‌چیان مواد مخدر را از جنوب به شمال و غرب کشور و یا از غرب به استان‌های جنوبی از این مسیر حمل می‌کنند که در پلدختر به دام پلیس گرفتار می‌شوند.

وی افزود: نیروی انتظامی پلدختر طی یک‌سال گذشته با اجرای ۴۵۸ مورد طرح پاک‌سازی نقاط آلوده با ۱۹ درصد افزایش موفق به دستگیری ۱۳ نفر قاچاقچی عمده با ۱۹۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

عبدالوند تصریح کرد:کالای قاچاق به دلیل مسیر ترانزیتی از مولفه‌های جرم در شهرستان پلدختر است که طی یک‌سال گذشته در این شهرستان ۱۱۳ محموله قاچاق به ارزش تقریبی حدود ۵۷ میلیارد ریال کشف و در این رابطه ۱۲۵ نفر سوداگر مفاسد اقتصادی دستگیر شده که از این میزان مواد قاچاق ۲۹۵ تن برنج بوده است.

وی افزود: پلیس همچنین طی یک‌سال گذشته یکهزارو ۱۰۰ مورد بازدید از صنوف با ۱۶ درصد افزایش داشته که در این رابطه ۴۳ واحد صنفی با ۹۵ درصد افزایش پلمپ شده اند.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: پلیس در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با ۷۰ درصد افزایش ۳۸۵ مورد بد حجابی را مورد تذکر لسانی و ارشاد قرار داده است.

وی افزود: نیروی انتظامی در شهرستان پلدختر جهت سازش پرونده‌های قضایی ۵۰۰ مورد پرونده را مورد مشاوره و مدد‌کاری قرارداده که ۲۴۵ درصد افزایش داشته است.

عبدالوند تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته با ثبت ۲۴ هزار و ۶۴۵ مورد تماس‌های تلفنی ازمرکز فوریت‌های پلیسی ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته که به معنای رضایت‌مندی وافزایش اعتماد اقشار مختلف مردم به این نیرو است.

وی گفت: چهار هزار و ۱۴۵ مورد از خبر‌هایی که به فوریت‌های پلیسی داده شده با ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته منجر به تشکیل پرونده شده است.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت:پلیس این شهرستان همچنین در فعالیت‌های مختلف خود مانند عملیات‌های پلیسی با سه هزار و ۱۴۳ مورد ۳۰ درصد افزایش و ۱۸ هزار و ۷۳۲ مورد ارشاد قضایی داشته و ۲ هزار و ۸۴۲ مورد پرونده با ابلاغ اوراق قضایی تحویل مرجع قضایی با ۱۳ درصد افزایش شده است.

وی افزود: در فعالیت‌های یک سال گذشته پلیس شهرستان پلدختر به منظور امنیت ترافیکی ۳۴۹ موتور‌سیکلت به دلیل فاقد مدارک ایجاد ناامنی و بی‌نظمی با ۲۲ درصد افزایش توقیف شده است.

عبدالوند خاطر نشان کرد: همچنین ۸۸۲ دستگاه خودرو با ۱۰ درصد افزایش توسط پلیس راهور درون‌شهری توقیف شده و ۲۲ هزار و ۳۰۳ فقره اعمال قانون با ۱۰ درصد افزایش توسط پلیس شهرستان انجام شده است.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: در هفته نیروی انتظامی ۹۸ برنامه به همین مناسبت در این شهرستان اجرا شده و خدمات مضاعفی از قبیل: کشفیات، دستگیری سارقان، صیادان غیرمجاز و کشف کالای قاچاق در این هفته توسط نیروی انتظامی انجام شده است.

انتهای پیام/م

کشف مواد مخدر در پلدختر ۲۷۰ درصدافزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.