کشف هوشمند موجودات فرازمینی در آینده نزدیک

پژوهشگران در آینده ای نزدیک وجود سایرگونه‌های حیات در کهکشان‌ها را مشخص می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ، کارشناسان و منجمان با استفاده از ابزار‌های مختلف شامل تلسکوپ‌های زمینی و فضایی، طیف سنجی ها، بررسی مواد شیمیایی و کشف ماده آب در سایر سیاره‌ها و کهکشان‌های جهان درجستجوی حیات فرازمینی هستند که البته این حیات حتماً نباید شبیه به گونه‌های انسانی، جانوری و یا گیاهی باشد بلکه می‌تواند به شکل حیات میکروبی و در حد یک چند سلولی باشد.

شکار بیگانه‌های هوشمند فرا زمینی درآینده نزدیک عملی می‌شود

یکی از موسسه‌های پژوهشی که سال‌ها در زمینه کشف حیات فرازمینی فعال است و در آستانه رسیدن به یافته‌هایی شگفت انگیز و تکان دهنده قراردارد موسسه ستی، SETI (Extra-Terrestrial Intelligence) است که به دنبال حیات هوشمند فرازمینی می‌گردد.

شکار بیگانه‌های هوشمند فرا زمینی درآینده نزدیک عملی می‌شود

کارشناسان تخمین‌های مختلفی از زمان اعلان رسمی وجودحیات فرازمینی اعلام می‌کنند از جمله ۲۰ سال آینده که اولین تماس غیر مستقیم با گونه‌های غیر زمینی برقرار می‌شود.دلیل تماس غیر مستقیم فاصله فراوان بین زمین و سایر مناطق در کهکشان است که احتمال وجود حیات فرازمینی درآن‌ها وجود دارد.

شکار بیگانه‌های هوشمند فرا زمینی درآینده نزدیک عملی می‌شود

مسئولان موسسه ستی سال‌ها است که به دنبال یافت سیگنال‌های رادیویی از تمدن‌های فرازمینی هوشمند هستند، بسیاری از دانشمندان مشهور دنیا ازجمله استفان هاوکینگ نیز به دنبال یافت نشان‌هایی از حیات فرازمینی هوشمند بوده و هزینه‌هایی افزون بر ۱۰۰ میلیون دلار برای ساخت سفینه‌های فضایی درابعاد نانو و ارسال به فضا در نظر گرفته اند.

شکار بیگانه‌های هوشمند فرا زمینی درآینده نزدیک عملی می‌شود

گروهی از دانشمندان در رد فرضیه وجود حیات فرازمینی بیان می‌کنند که چرا درصورت وجود حیات هوشمند غیر زمینی آن‌ها با زمینی‌ها تماس نگرفته اند در حالی که گروهی دیگر اعلام می‌کنند که به دلیل فاصله دور و دعوت نکردن انسان‌ها از آن‌ها بوده است.

کارشناسان اعلام کرده اند که نیاز به پیشرفت فناوری برای برقراری ارتباط با فرازمینی‌های احتمالی وجود دارد که این مسئله نیازمند گذشت زمان است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدهاشم رنجبر
۱۹:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۷
آمریکایی های نادان .
بروید قرآن بخوانید تا از رموز جهان هستی و جهان ها و موجودات دیگر با خبر شوید .آنها نمیدانند که خدا میتواند با اشاره ای موجوداتی بهتر از انسان بیافریند و میتوان گفت که موجوداتی شبیه ما و یا متفاوت و دنیا هایی وجود دارد که خدا آفریده و انسان پس از مرگ همه چیز را میفهمد و میبیند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
دلشون خوشه آمریکا صد ساله کشفشون کرده ولی نتونسه ازشون حرف بکشه