فرماندار:

نیمروز ظرفیت تولید ۲ هزار مگاوات برق از انرژی باد را دارد

فرماندار شهرستان نیمروز گفت: این شهرستان با دارا بودن ۲۰۰ هزار هکتار اراضی مستعد ظرفیت استثنایی برای تولید ۲ هزار مگاوات انرژی نو از طریق باد را دارد.

نیمروز ظرفیت تولید ۲ هزار مگاوات برق از انرژی باد را داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمدحسن دهمرده  فرماندار شهرستان نیمروز با اشاره به احداث سه مزرعه بادی در منطقه میل نادر شهرستان نیمروز افزود: دولت با تشویق، تسهیل و حمایت از سرمایه گذاران کشور کره جنوبی زمینه احداث سه مزرعه بادی در سطح ۹۰۰ هکتار از اراضی دشت میل نادر را فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: ۳۳۰ میلیون دلار معادل (هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان) برای احداث این سه مزرعه بادی در منطقه سیستان از سوی شرکت کره جنوبی سرمایه گذاری شده است که در ۲ سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

فرماندار نیمروز تاکید کرد: هر مزرعه دارای ۲۰ توربین بادی و توانایی تولید ۲.۵ (دو و نیم) مگاوات برق را دارد که ارتفاع هر دکل ۱۰۰ متر و طول هر پره ۶۰ متر است.

دهمرده گفت: دولت برق تولید شده این سه مزرعه بادی را طی قراردادی در مدت زمان مشخص خریداری می‌کند.

وی با بیان اینکه ساخت سه مزرعه بادی در منطقه سیستان در سطح کشور منحصر به فرد است اظهارداشت: با راه اندازی این سه مزرعه بادی یک جاذبه گردشگری خوبی برای مردم ایجاد می‌شود.

سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه‌ها به ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر توانمندی و ظرفیت‌های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر باد‌های پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از ۶ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه‌ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آن‌ها می‌توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.

علاوه بر این، انرژی زمین گرمایی آتش فشان‌های نیمه خاموش تفتان و بزمان، انرژی امواج اقیانوسی دریای بزرگ چابهار با ارتفاع بیش از ۱۲ متر در فصل مونسون و انرژی بیومس منطقه کشاورزی و گاوداری‌های زابل، بمپور و باهوکلات ظرفیت و توانمندی بالا و قدرتمندی برای ایران اسلامی محسوب می‌شود.

مطالعات نشان داده است که سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی باد را داراست از این رو شواهد تاریخی نشان دهنده بهره برداری گذشتگان از این انرژی لایزال در مناطق روستایی باستانی منطقه است که هنوز آثاری از آن وجود دارد.

سیستان وبلوچستان اگرچه نعمت‌هایی نظیر نفت، گاز و جنگل‌های انبوه ندارد، اما نعمت‌های خدادادی همچون باد و تابش خورشید به این استان هدیه شده و این نعمت‌ها استان را به مجموعه‌ای بی نظیر از انرژی‌های نو در ایران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/ع

احداث  سه مزرعه بادی در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار