راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان؛

کاهش ۲ درصدی عمر ناوگان خودرو‌های سواری لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از کاهش۲درصدی عمر ناوگان خودرو‌های سواری لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از کاهش ۲ درصدی عمر ناوگان سواری استان خبر داد و افزود: میانگین عمر ناوگان سواری استان لرستان از ۱۱.۹ سال در شش‌ماهه ۹۵ به ۱۱.۷ سال رسیده که ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که میانگین عمر سواری در کشور نسبت به سال قبل با ۴ درصد کاهش به ۱۰.۲۹ سال رسیده است.

وی بیان کرد: در نیمه اول امسال میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی استان به ۶.۹۴ سال رسیده این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل سن ناوگان استان ۸.۲۱ سال بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: به عبارت دیگر عمر ناوگان اتوبوس استان ۱۵ درصد جوان‌تر از سال قبل شده است.

زندی فر میانگین عمر مینی‌بوس در استان را ۳۰.۱۹ سال عنوان کرد و افزود: در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳۰.۳۳ سال تنها ۰.۵ درصد کاهش در عمر ناوگان مینی‌بوس استان حاصل‌شده است.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر میانگین کشوری عمر این ناوگان ۲۴.۰۱ سال و نسبت به شش‌ماهه سال گذشته ۲ درصد جوان شده است.

این مسئول بیان کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی لرستان چهار سال یا ۱۰ درصد جوان‌تر از متوسط عمر ناوگان اتوبوس کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از افزایش ۴ درصدی تعداد خودرو‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۲۲ درصد افزایش در تعداد ناوگان اتوبوس استان را شاهد بوده‌ایم و ناوگان مینی‌بوس و سواری نیز هر یک ۲ درصد افزایش داشته‌اند.

زندی فر در ادامه با اشاره به کاهش میزان سفرو تعدادمسافر در لرستان، افزود: در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۲۰ هزار و ۸۶۰ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۴ هزار و‌۳۳ سفر با ۱۳ درصد کاهش مواجه شده است.

انتهای پیام/م

۲ درصد عمر ناوگان خودرو‌های سواری لرستان کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.