کاهش انگیزه دانشجویان برای کسب علم

امام جمعه جیرفت گفت:امروزه انگیزه دانشجویان برای کسب علم کاهش یافته است لذا باید با برنامه ریزی، این مهم را در سطوح مختلف آموزشی برطرف کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت الاسلام سعادت فر امام جمعه شهرستان جیرفت در نشست با هیئت رئیسه دانشگاه جیرفت و دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان گفت: دانشگاه ها یک سرمایه بسیار عظیم دارند که می توانند با بهره گیری از آن بسیاری از مشکلات را مرتفع کنند.

وی با اشاره به وجود برخی آسیب ها در فضای دانشگاهی کشور افزود: امروزه انگیزه دانشجویان برای کسب علم کاهش یافته است لذا باید با برنامه ریزی، این مهم را در سطوح مختلف آموزشی برطرف کنیم.

امام جمعه جیرفت ضمن تاکید بر جایگاه بالای علم آموزی تصریح کرد: دانشجویان به علم آموزی از منظر کسب درآمد می نگرند که این یکی از مشکلات این حوزه است.

وی بیان کرد: اساتید دانشگاه نقش مهمی در تغییر نگرش دانشجو دارند و باید با برنامه ریزی و کار علمی راهکار مناسبی برای آن پیدا کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر در بخش دیگر سخنان خود به مطالبه گری علمی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های یک دانشجو باید مطالبه گری علمی باشد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه ها کار های علمی خود را به سمت رفع معضلات و مشکلات جامعه سوق دهند که تغییر نگرش جامعه در بسیاری از مسایل به کار علمی نیاز دارد.

شاپور کوهستانی رئیس دانشگاه جیرفت در این نشست گفت: دانشگاه جیرفت با بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی تمام وقت و بیش از ۴ هزار دانشجو نقش مهمی در راستای علم آموزی به جوانان منطقه و کشور ایفا می کند.

 کوهستانی بیان کرد: امروزه نگاه دانشگاه به توانمندی ها و ظرفیت های منطقه است که در همین راستا در بخش کشاورزی و باستان‌شناسی گام های موثری برداشته است که می توان از سر گیری کاوش های دشت جیرفت بعد از وقفه ای ده ساله و همچنین برگزاری همایش بین المللی باستان‌شناسی جنوب شرق ایران یاد کرد.

وی افزود: دانشگاه جیرفت توانسته با بستر سازی امضای تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخلی و خارجی گام موثری در راستای تقویت بنیه علمی دانشجویان و اعضای هیات علمی بردارد.

کوهستانی گفت: دانشگاه جیرفت در زمینه رفاهی دانشجویان نیز برنامه ریزی مناسبی داشته که حضور معاون وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویی باعث شده در این قسمت فعالیت های خوبی آغاز شود.
انتهای پیام/ی

دانشجویان به دنبال مطالبه گری علمی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار