هفته سالمندان؛

ارائه خدمات درمانی رایگان به سالمندان مرکز شبانه روز صدیق

به مناسبت هفته سالمندان یک تیم پزشکی به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان و دانشجویان رشته پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی به مرکزی شبانه روز صدیق شهر خرم آباد اعزام شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالوحید ملک آرا، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان اظهار کرد: در این اعزام ضمن دیدار، سالمندان تحت پوشش این مرکز را علاوه برمعاینه پزشکی مورد سنجش و غربالگری فشارخون و قند خون قرار دادند.

وی با بیان اینکه سالمندان خیر و برکت خانواده‌های ایران اسلامی هستند، افزود: همه مردم به ویژه فرزندان وظیفه دارند ضمن مراقبت از سالخوردگان احترام آن‌ها را بگیرند چراکه سالمندان ثروتی ارزشمند برای جامعه هستند.

وی با اشاره به این که عیادت از بیماران تأثیر زیادی در سلامت و تقویت روحی و جسمی آن دارد، بیان داشت: سالمندان بیش از هر چیزی در این دوره از زندگی به دلجویی و محبت نیاز دارند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان ابراز کرد: اهل بیت (ع) الگوی ما در تکریم سالمندان در خانواده و جامعه هستند و باید تلاش کنیم این امر در همه نسل‌ها نهادینه شود.

ملک آرا، بهره‌مندی از تجربیات سالمندان را راهکار مسیر زندگی نسل جوان دانست و گفت: جوانان در هر مرحله از زندگی خود می‌توانند زیر چتر حمایتی و راهنمایی سالمندان، موفق باشند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی لرستان خاطر نشان کرد: ایجاد فضای مناسب برای توانمند سازی سالمندان در راستای حفظ استقلال فردی، کرامت و منزلت آنان در جامعه و خانواده لازم است و در همین راستا باید با بسیج امکانات موجود در دستگاه‌های اجرایی ذیربط، با خدمت رسانی به سالمندان تلاش شود تا این قشر از جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/م

خدمات درمانی رایگان به سالمندان مرکز شبانه روز صدیق ارائه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار