مدیر کل دامپزشکی فارس خبر داد؛

برخورد با عرضه کنندگان محصولات دامی غیر بهداشتی در فارس

مدیر کل دامپزشکی فارس گفت: مرغ و گوشتی که وارد بازار استان می‌شود امنیت غذایی دارد و تحت نظارت کامل دامپزشکان و بازرسان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همایش تجلیل از دامپزشکان فعال و دستگاه‌های فعال در عرصه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی در شیراز برگزار شد.

یعقوب مهندس مدیر کل دامپزشکی فارس در این همایش گفت: دامپزشکان نقش بسیار مهمی در نظارت بر سالم بودن دام‌های سبک و سنگین دارند و در همه کشتارگاه‌های گوشت و مرغ، بازرسان و دامپزشکان به صورت فعال حضور دارند و این اطمینان را می‌توان داد که مرغ و گوشتی که وارد بازار می‌شود با نظارت کامل دامپزشکان و نیرو‌های بازرسی است و امنیت غذایی در استان تهدید نمی‌شود.

وی افزود: با تلاش دامپزشکان، نیروی انتظامی و دادگستری استان و با نظارت‌هایی که در یک سال گذشته انجام شد با تعدادی از فروشندگان، کشتارگاه‌ها و عرضه کنندگان محصولات دامی در مناطق مختلف شیراز و سایر شهرستان‌ها برخورد و از فروش محصولات دامی که ممهور به مهر دامپزشکی و بهداشت نبود جلوگیری و صد‌ها متخلف به مقامات قضایی معرفی شدند.

مهندس تصریح کرد: یکی از مراکز تولید مرغ استان امسال توانست به عنوان یک واحد نمونه تولیدی معرفی شود و تولیدات خود را به یکی از کشور‌های منطقه صادر می‌کند.

تابع بردبار رئیس سازمان نظام دامپزشکی فارس نیز گفت: ۴ هزار و ۷۰۰ دامپزشک، پزشک و کارشناس متخصص در امور دام و بهداشت مواد غذایی بر کشتارگاه ها، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز تولیدی محصولات دامی نظارت دارند.

جزایری معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس هم در این همایش گفت: ۵ هزار میلیارد تومان از تولیدات کشاورزی استان در بخش دام است به طوری که در استان سالانه نزدیک به ۷۰۰ هزار تن گوشت مرغ و ۵۶۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.
انتهای پیام/ر

حضور فعال بازرسان در کشتارگاه‌های گوشت و مرغ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.