دریافت ۴۵۰ سند مالکیت موقوفات در مازندران

۴۵۰ سند مالکیت موقوفات از ابتدای سال تاکنون در مازندران دریافت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت اسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف امور خیریه مازندران با بیان اینکه مجموعه اداره ثبت استان مازندران در سنددار کردن موقوفات تلاش بسیاری می‌کنند، گفت: ۴۵۰ سند مالکیت موقوفات از ابتدای سال تاکنون در مازندران اخذ شد.


وی افزود: با توجه به تعامل خوبی که بین اوقاف و اداره ثبت وجود دارد پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری این رقم به یک هزار و ۲۰۰ مورد در استان مازندران افزایش یابد.


مدیرکل اوقاف امور خیریه مازندران گفت: با برگزاری چنین مراسم‌هایی به دنبال آن هستیم اگر موانعی بر سر راه وجود دارد به لحاظ قانونی و حقوقی بتوانیم این مشکلات را رفع تا روند صدور سند‌های موقوفات تسهیل شود.


حیدری با بیان اینکه برخی فرصت‌طلبان به دنبال فرصتی مناسب برای تجاوز به موقوفات هستند؛ افزود: صدور سند مالکیت برای موقوفات موجب تثبیت مالکیت وقف می‌شود و از دست‌درازی متجاوزان در امان می‌ماند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه صدور سند مالکیت موقوفات کمتر از انجام وقف نیست؛ گفت: در واقع تثبیت مالکیت موقوفات خدمت به اهل بیت و امام حسین (ع) است.


وی با اشاره به اینکه برخی از موقوفات مازندران مورد تجاوز موقوفه‌خواران قرار می‌گیرد که اوقاف با آن‌ها مقابله خواهد کرد؛ افزود: اوقاف از یک متر موقوفه گذشت نمی‌کند، چون مسؤولیت شرعی و قانونی حفظ آن بر عهده اوقاف است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه حفاظت از موقوفات نیاز به فعالیت جهادی و انقلابی دارد، گفت: اوقاف مازندران استانی برتر در تثبیت سند مالکیت موقوفات است.


انتهای پیام/ع


۴۵۰ سند مالکیت موقوفات در مازندران اخذ شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.