خراسان جنوبی الگوی کشوری در دامپزشکی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خراسان جنوبی را بعنوان الگوی کشوری در جامعه دامپزشکی عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ رفیعی رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت : خراسان جنوبی در دام پزشکی الگویی است برای دیگر استان ها که باید در جهت کاهش و مراقبت بیماری تلاش کنیم زیرا هم تولید کننده و هم مصرف کننده نیز در بهداشت عمومی نیز مسئول هستند.


وی افزود: اگر در تولیدات غذایی خود کفا شویم اشتغال ٬ اقتصاد ملی ٬ بهداشت عمومی و تجارت بین المللی نیز تامین خواهیم شد و امنیت و سلامت جامعه نیز توسط دشمنان تهدید نخواهد شد .


رفیعی با بیان اینکه شتر و شتر مرغ باعث توسعه استان خواهند شد گفت :ایجاد تولید و اشتغال در استان باعث خود کفاشدن می شود و کسب سرمایه را به دنبال خواهد داشت.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تا ۳ سال آینده خراسان جنوبی قطب شتر مرغ در خاورمیانه خواهد شد زیرا از گوشت ٬ روغن و چرم آن به استرالیاصادر می شود و مورد استفاده قرار می گیرد .


وی با بیان اینکه ۷۵ میلیون راس جمعیت دامی ٬ ۷/۴ میلیون کلنی زنبور عسل و ۶/۸۹۰ مرکز تکثیر و پرورش آبزیان مورد مراقبت و نظارت بهداشتی در کشور قرار می گیرند افزود : ۹/۶ میلیون تن شیر خام٬۸۲۰ هزار تن گوشت قرمز ٬ ۲ میلیون تن گوشت مرغ٬ ۹۴۰ هزار تن تخم مرغ٬ ۴۰۰ هزار تن انواع آبزیان و ۸۱ هزار تن زنبور عسل از جمله محصولات و فراورده های مورد نظارت دامپزشکی هستند .
انتهای پیام /ک

خراسان جنوبی قطب شتر مرغ در خاورمیانه خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار