کشاورزی پایدار با مصرف کود آلی در شهرستان سرایان

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان از کشاورزی پایدار با مصرف کود آلی دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس مرتضی سعیدی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان در بازدید از مزارع زعفران گفت : مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی نامطلوبی مانند آلودگی آب و خاک و همچنین بروز مشکلاتی در خصوص وضعیت سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده را به همراه دارد .


وی هدف اصلی از مصرف کودهای بیولوژیک و آلی را افزایش باروری و حاصلخیزی خاک ، افزایش راندمان آبیاری ، اصلاح ساختار و بهبود خصوصیات فیزیکی خاک عنوان نمود و گفت : افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک ، افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات و بیماریها و تنش های محیطی مانند کم آبی، خشکسالی ،سرما ، گرمای زیاد و تنش شوری از دیگر مزایای مصرف کودهای آلی عنوان کرد .


مهندس سعیدی در خصوص زمان و نحوه مصرف کودهای آلی گفت : در محصولات زراعی کشت پاییزه در اواخر تابستان یا اوایل پاییز قبل از کاشت بصورت پخش سطحی در مزارع و یا مخلوط با کودهای پایه با دیسک سبک با خاک سطحی مخلوط می شود.

 
رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان افزود :در محصولات زراعی کشت بهاره قبل از کاشت در اواخر زمستان و یا اوایل بهار از ۳ هفته تا یک هفته قبل از کاشمهندس مرتضی سعیدی رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی سرایان در بازدید از مزارع زعفران گفت : مصرف کودهای شیمیایی اثرات زیست محیطی نامطلوبی مانند آلودگی آب و خاک و همچنین بروز مشکلاتی در خصوص وضعیت سلامت انسان ها و دیگر موجودات زنده را به همراه دارد.


وی گفت :در محصولات باغی از اواخر پاییز و در طول زمستان حداکثر تا اوایل اسفند ماه بصورت چالکود و کانال کود با کودهای فسفات ،پتاسه ،ازته و ریزمغذی های مصرف خاکی مصرف میشود .


مصرف کودآلی در مقایسه با کود شیمیایی علاوه بر افزایش عملکرد محصول تاثیر معنی داری بر افزایش نگهداری رطوبت ،تخلخل خاک ،کربن آلی و فسفر و کاهش phخاک دارد .
انتهای پیام/ک

نحوه مصرف کودهای عالی در مزارع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.