آدام ارلی:

ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است/برجام به سود آمریکاست

سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با الجزیره عربی تأکید کرد ایران به برجام پایبند بوده و این توافق به سود آمریکا است.

ایران به توافق هسته‌ای پایبند بوده است/برجام به سود آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آدام ارلی، سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره عربی گفت باید یادآور شوم هنگامی که باراک اوباما اقدام به انعقاد توافق هسته‌ای با ایران کرد، کنگره به شدت از این توافق ناخرسند بود. از این رو اقدام به تصویب قانونی کرد که بر اساس آن رئیس جمهور می بایست هر نود روز در خصوص پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به کنگره گزارش دهد و اعلام کند که آیا لغو تحریم ها بر اساس این توافق به سود آمریکاست یا خیر. بنابراین، این قانون رئیس جمهور وقت آمریکا را در قفس نگه می داشت.

ارلی گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا، در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد که با این توافق موافق نیست و چنانچه به قدرت برسد این توافق را بر هم خواهد زد. او همچنین تاکید کرده بود که توافق هسته ای بدترین توافقی است که آمریکا آن را امضا کرده است.

ارلی افزود: بر اساس شواهد و مدارک، ایران به برجام پایبند است و این توافق به سود آمریکاست. جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید، می گوید این توافق به سود آمریکا نیست. این سخن او به منزله مقدمه ای برای سخنانی است که رئیس جمهور آمریکا قصد دارد بیان کند. آنچه در حال رخ دادن است این است که دونالد ترامپ خواهد گفت: من این توافق را به سود آمریکا نمی دانم. او تلاش خواهد کرد کسانی را که به او رای داده اند قانع کند که وعده ای که در تبلیغات انتخاباتی اش به آنها داده پایبند است. با این حال توافق هسته ای همچنان پابرجا باقی خواهد ماند و تنها راه برای پایان دادن به توافق هسته ای خروج یکی از دو کشور (ایران و آمریکا) است؛ بر اساس آنچه رئیس جمهور آمریکا خواهد گفت چنین چیزی رخ نخواهد داد. ترامپ خواهد گفت من معتقد نیستم که این توافق به سود آمریکا باشد؛ اما حال دیگر مساله منوط به کنگره آمریکا است.

 

انتهای پیام/

تأکید آدام ارلی بر حفظ برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار