انتقاد گوترش از تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکو

دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج کردن کشورش از یونسکو بسیار تأسف‌بار است.

انتقاد گوترش از تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از تصمیم دولت آمریکا برای خروج از سازمان علمی آموزشی فرهنگی ملل متحد (یونسکو) عمیقا ابراز تاسف کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد با توجه به نقش مهمی که آمریکا در یونسکو از زمان تاسیس این نهاد ایفا می کرد، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای خارج کردن کشورش از این نهاد بسیار تاسف بار است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد به عضویت خود در یونسکو پایان می دهد. آمریکا از سال‌ها پیش از یونسکو فاصله گرفته بود؛ چرا که مقامات واشنگتن این نهاد را به موضع‌گیری خصمانه علیه رژیم صهیونیستی متهم می کنند.

عضویت فلسطین در یونسکو از علل اصلی تصمیم گیری آمریکا برای خروج از این نهاد بوده است. آمریکا و اسرائیل با نامزدی فلسطین در سازمان ملل متحد مخالفت می کنند و از رهبران فلسطینی می خواهند به جای توسل به سازمان ملل متحد، از طریق مذاکرات مستقیم با اسرائیل مناقشه فعلی را حل و فصل کنند. علی‌رغم مخالفت‌های شدید آمریکا و اسرائیل فلسطینیان توانسته اند وضعیت عضو کامل فلسطین را در یونسکو به دست آورند و به این ترتیب گامی اساسی در مسیر به رسمیت شناخته شدن در سازمان ملل متحد بردارند.

 

انتهای پیام/

انتقاد گوترش از تصمیم آمریکا برای خروج از یونسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار