احتمال میزبانی گرجستان در مسابقات وزنه‌برداری اروپا

مسابقات وزنه برداری قهرمانی اروپا احتمال دارد به جای ترکیه در کشور گرجستان برگزار شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر تصمیم فدراسیون جهانی وزنه برداری به دلیل محرومیت ترکیه از شرکت در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی اروپا در سال 2018، احتمال دارد که این مسابقات  به میزبانی گرجستان برگزار شود.

به دنبال مثبت اعلام شدن دوپینگ وزنه‌برداران در المپیک پکن و لندن، 9 کشور حضور در مسابقات جهانی در آمریکا را از دست دادند.در میان این کشورها نام 7 کشور اروپایی ،از جمله ترکیه میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی اروپا 2018 ،نیز دیده می شود.

این احتمال وجود دارد میزبانی مسابقات قهرمانی اروپا از ترکیه گرفته و به گرجستان داده شود اما هیچ برنامه‌ای برای تغییر تاریخ برگزاری این مسابقات برای بازگشت 7 کشور اروپایی محروم وجود ندارد.

آنتونیو اورسو رئیس وزنه‌برداری اروپا گفت: خبر تعویق مسابقات که از سوی روس ها اعلام شده صحت ندارد.نظر من این است که این مسابقات طبق برنامه در ماه مارس برگزار شود.

در این میان فدراسیون وزنه برداری گرجستان با ارسال نامه ای به همه کشورهای اروپایی با اشاره به پایبند بودن به تاریخ اصلی اعلام شده،گفت: «کشورهایی که مایل به میزبانی مسابقات قهرمانی سال 2018 در زمان اصلی هستند،اعلام آمادگی خواهند کرد و ممکن است گرجستان یکی از آنها باشد . "

تعیین مکان و تاریخ مسابقات قهرمانی اروپا 2018 و 2019 در روزهای شنبه (14 اکتبر) در دستور کار کنگره EWF در دورس، آلبانی، خواهد بود.

7 کشور اروپایی محروم عبارتند از: روسیه، اوکراین، بلاروس، مولداوی، آذربایجان، ارمنستان و ترکیه.

انتهای پیام/

محرومیت ترکیه از میزبانی مسابقات جهانی وزنه برداری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار