رئیس اجرایی دولت افغانستان:

راه مبارزه با داعش در افغانستان حمایت از دیگر گروه‌های مخالف مسلح نیست

عبدالله گفت: راه مبارزه با گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت از سایر گروه‌های مسلح نیست بلکه برای مبارزه با داعش باید به اجماع منطقه‌ای دست یافت.

راه مبارزه با داعش در افغانستان حمایت از دیگر گروه‌های مخالف مسلح نیستبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد: کشورهایی که مبنای تامین منافع مردمی خود را بر حمایت از طالبان گذاشته باشند به بیراهه رفته‌اند.

وی هشدار داد: هرکشوری که با دامن زدن به ناامنی در افغانستان به فکر آرامش در کشور خود باشد، اشتباه می‌کند، زیرا این راه برقراری صلح در منطقه و حل معضل افغانستان نیست.

رئیس اجرایی دولت افغانستان ضمن تاکید بر لزوم اجماع منطقه‌ای برای مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: برای از بین بردن گروه تروریستی داعش نباید سایر گروه‌های مسلح را تقویت کرد.

عبدالله افزود: فعالیت گروه‌های مسلح، افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده و زمینه ساز حضور گروه تروریستی داعش در این کشور شده است.

وی گفت: «اگر کسی تشخیص دهد که برای از بین بردن گروه تروریستی داعش، گروه تروریستی دیگری را باید تقویت کرد کاملا اشتباه می‌کند».

این در حالی است که نیروهای آمریکایی و کشورهای عربی در افغانستان متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش هستند.

اخیرا کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان نیز گفته بود که کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که نیروهای آمریکایی در افغانستان از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند و آمریکا به دنبال ثبات در منطقه نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: عبدالله ، داعش ، افغانستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.