نمایندگان مجلس افغانستان:

آمریکا اجازه می دهد فرماندهان داعش آزادانه در افغانستان فعالیت کنند

اعضای مجلس افغانستان از برخورد دوگانه نظامیان آمریکایی در انجام حملات هوایی بر مواضع طالبان و داعش به شدت انتقاد کردند.

آمریکا اجازه می دهد فرماندهان داعش آزادانه در افغانستان فعالیت کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از اعضای مجلس افغانستان از برخورد دوگانه نظامیان آمریکایی در انجام حملات هوایی بر مواضع طالبان و داعش به شدت انتقاد کردند.

به گفته این نمایندگان، نیروهای آمریکایی در شمال افغانستان از یک سو مواضع طالبان را در بسیاری از نقاط کشور بمباران می‌کنند و این گروه به شدت زیر فشار قرار داده اند، اما از سوی دیگر فرماندهان داعش را می گذارند که آزادانه فعالیت کنند.

نیروهای آمریکایی پس از اعلام استراتژی جدیدی این کشور در افغانستان، حملات هوایی بر مواضع طالبان در افغانستان را تشدید کرده است.

بر اساس گزارشات، نیروهای آمریکایی در یک ماه گذشته بیش از 750 بمب بر مواضع طالبان در افغانستان پرتاب کرده است.

«عبدالله قرلق»، یکی از نمایندگان مجلس سنا می‌گوید: نیروهای آمریکایی در مبارزه با تروریسم در افغانستان برخورد دوگانه دارد.

قرلق اظهار داشت: نیروهای آمریکایی در شمال افغانستان به ویژه در ولایت قندوز، تجمعات، مراکز و پناه‌گاه‌های طالبان را مورد هدف هوایی قرار می دهند؛ اما به فرماندهان داعش اجازه می دهند آزادانه فعالیت های تروریستی شان را انجام دهند.

او گفت: قاری حکمت، یکی از فرمانده‌هان داعش در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان همه روزه به صورت آزادانه با 100 موتر سایکل گشت و گذار کرده و در روستاهای این ولسوالی جلسات بزرگی را برپا می کند، اما مورد هدف حملات هوایی قرار نمی گیرد.

به گفته او، برخورد دوگانه نیروهای آمریکایی در انجام حملات هوایی بر مواضع طالبان و داعش، به باورمندی مردم افغانستان نسبت به مبارزه آمریکا با تروریسم صدمه می زند.

از سوی دیگر، حملات اشتباهی نیروهای آمریکایی بر مواضع نیروهای امنیتی و یا بر خانه‌های غیر نظامی، نیز نگرانی‌های زیادی را در کشور ایجاد کرده است.

«محمد سرور عثمانی»، عضو مجلس افغانستان عنوان کرد: نیروهای آمریکایی به جای این که نیروهای امنیتی را در هنگام جنگ با طالبان با سرعت کمک کنند، بر مواضع نیروهای امنیتی حمله می‌کنند که تلفات زیادی نیز بر جا می‌گذارد.

عثمانی گفت: حملات هوایی نیروهای آمریکایی در دو ماه گذشته با آنکه فشارها بر طالبان را بیشتر کرده است، اما از سوی دیگر تلفات نیروهای امنیتی و غیر نظامیان را نیز بالا برده است.

قابل ذکر است که در دو ماه گذشته دو مورد حمله اشتباهی بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در هلمند صورت گرفت که بیش از 20 سرباز کشته شدند. همچنین در دو مورد حمله اشتباهی هوایی در ولایت لوگر و هرات نیز ده‌ها غیر نظامی کشته و زخمی شده اند.

حملات اشتباهی نیروهای آمریکایی در افغانستان اعتراضات گسترده ای را در پی داشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.