لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی

امام جمعه چیتاب: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ،کلید حل آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات فرهنگی و خانوادگی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  امام جمعه چیتاب در همایش سبک زندگی ویژه کارکنان سپاه عشایر و خانواده های آنان در یاسوج گفت: تحکیم بنیان خانواده از موضوعات مهم در نظام اسلامی است و راه نجات خانواده ها از بروز آسیب های اجتماعی تکیه بر فرهنگ غنی دینی و سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی است که مقام معظم رهبری نیز برآن تاکید دارند.


حجه الاسلام وحدانی فر با تاکید بر بهره گیری از سیره و روش زندگی پیامبران الهی و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) افزود: استفاده از این ظرفیت موجب مصون نگه داشتن خانواده ها و فرزتدان آنها از آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی است.


وی با اشاره به اهمیت بررسی سبک زندگی اسلامی در زمان و شرایط کنونی و نقش محوری خانواده در شکل‌گیری شخصیت و سبک زندگی عاطفی، اخلاقی و رفتاری فرزندان ادامه داد: آموزش صحیح حقیقت سبک زندگی ایرانی اسلامی ،احیاء امور فطری ،معرفی الگوهای برتر به فرزندان ،فرهنگ سازی ،برقراری روابط عاطفی و صمیمیت در بین اعضا خانواده و تشریح هدفمند بودن زندگی برای فرزندان از مهمترین راهکارها برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه است.


حجه الاسلام وحدانی فر همچنین بر آموزش استفاده بهینه از فضای مجازی و شناساندن تهدیدها به خانواده ها به ویژه فرزندان تاکید کرد.


فرمانده سپاه ناحیه عشایر استان هم گفت: ارتقاء مهارتهای زندگی در برابر آسیبهای اجتماعی ،ترویج سبک زندگی اسلامی ،شناخت فضای مجازی و مقابله با جنگ نرم دشمن،تربیت فرزندان و فرزندپروری و نیز فرهنگ سازی در زمینه تربیت و اخلاق اسلامی از جمله اهداف این همایش است.


سرهنگ بهمنیار با اشاره به هجمه های سنگین دشمن بر علیه ایران اسلامی برای جدایی ملت از نظام و انقلاب افزود: در جبهه فرهنگی دشمن کانون گرم خانواده های ایرانی را برای رسیدن به اهداف شوم خود نشانه رفته است که ضرورت دارد والدین بیش از پیش در مقابل این هجمه ها هوشیار و بیدار باشند.


وی پاسداران را حافظان ارزشها و دستاوردهای نظام و انقلاب و آموزه های دین مبین اسلام برشمرد و گفت :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از پیش قراولان و طلایه داران عرصه مبارزه با ناتوی فرهنگی دشمن است.

انتهای پیام/د

 ترویج زندگی ایرانی اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.