کریمی قدوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

"کاتسا" به جای سپاه، نظام جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است/ اقدام متقابل مجلس در تصویب قوانین علیه ارتش آمریکا

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تسری قانون کاتسا به سپاه پاسداران و در حقیقت جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درگفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اظهارات ترامپ  مبنی بر قرار دادن سپاه پاسداران در گروه‌های تروریستی گفت: براساس قانون کاتسا که از سوی کنگره تصویب شده مربوط به تهدید سپاه پاسداران است.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران به دلیل آنکه یکی از مظاهر اقتدار ملت ایران بوده و در هر میدانی پیروز بیرون آمده است برای آمریکایی‌ها مهم جلوه داده می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد: سپاه توانسته تمام نقشه‌های آمریکایی‌ها را در عرصه‌های میدانی به ویژه در خلق داعش و تجزیه‌ کشورهای اسلامی نقش بر آب کند و رکن اصلی شکست آن‌ها در اقدامات تقابلی سپاه با آنها بوده است.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در قانون کاتسا که یکی از دستورات اجرایی برای رئیس جمهور آمریکا بوده و مختص مقابله با سازمان‌های تروریستی معروف دنیا مانند القاعده، طالبان و داعش است حال آنها می‌خواهند این قانون را به سپاه پاسداران هم تسری دهند و هر گونه مجازات برای سازمان‌های تروریستی را برای سپاه پاسداران هم اعمال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بر اساس قانون کاتسا هرگونه رابطه آموزشی، خدماتی، پولی، بانکی و سیاسی با این سازمان‌ها مشمول این مجازات‌ها می‌شوند گفت: یعنی اگر بانکی در یک گوشه دنیا به شبکه القاعده خدمات بانکی ارائه کند تحریم می‌شود.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی ایران هم اگر دولت حقوق پرسنل سپاه پاسداران را پرداخت کند، دولت حامی ترویست شناخته شده و مجازات می‌شود. هر جایی که به مجموعه سپاه متصل است مانند قرار گاه خاتم مشمول قانون می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات با تأکید بر اینکه تسری قانون کاتسا به سپاه پاسداران بسیار خطرناک است اظهار کرد: این جا دیگر بحث سپاه مطرح نیست بلکه موضوع نظام جمهوری ایران است زیرا آمریکایی ها می‌خواهند با این قانون ما را حامی تروریسم معرفی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی این موضوع در جلسه این کمیسیون هم گفت: قطعا ما قانون اقدام متناسب در برابر اقدامات ماجراجویانه آمریکا را بازنگری می‌کنیم، تاکنون ارتش این کشور را حامی تروریسم معرفی کرده‌ایم و از این پس آن را گسترش خواهیم داد.

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد: با تغییر آن قانون ارتش آمریکا را در ردیف داعش، القاعده و طالبان قرار داده و اجازه می‌دهیم به طرفداران ایران که در کل منطقه هر اقدامی را علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا بر اساس این قانون انجام دهند و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام /

 

اقدام متقابل ایران نسبت به قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۹:۴۵ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
وقتی مسئولی برای عملکرد سپاه ارزش قایل نیست از بیگانه انتظاری نیست.
آخرین اخبار