یونکر: اگر کاتالونیا از اسپانیا جدا شود، اداره اروپا به مراتب سخت‌تر می‌شود

رئیس کمیسیون اروپا گفت خواستار آن نیست که منطقه کاتالونیا از اسپانیا جدا شود؛ زیرا این اقدام دیگر مناطق را به اقدام مشابه ترغیب و وضع این اتحادیه را پیچیده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، روز جمعه اعلام کرد انگلیس باید به پرداخت بدهی‌های خود به اتحادیه اروپا پیش از آغاز مذاکرات درباره مشارکت آتی آن با این اتحادیه بعد از برکسیت، پایبند باشد.

او در سخنرانی خطاب به گروهی از دانشجویان در لوگزامبورگ گفت: انگلیس روز به روز با مشکلات جدیدی مواجه می‌شود و به این دلیل است که این فراینده بیشتر از آن چه که ابتدا تصور می‌شد طولانی‌تر خواهد شد.

رئیس کمیسیون اروپا افزود: «تا آنجا که به تعهدات مالی باقیمانده انگلیس مربوط می‌شود ما تاکنون نتوانسته‌ایم به مصالحه واقعی دست یابیم و از آن جا که ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، ما نمی‌توانیم در ماه اکتبر به شورای اروپا بگوییم که اکنون می‌توانیم وارد مرحله دوم مذاکرات شویم.»

 یونکر در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد او خواهان آن نیست که منطقه کاتالونیا از اسپانیا جدا شود، زیرا این اقدام دیگر مناطق را به اقدام مشابه ترغیب خواهد کرد و این روند اداره اروپا را به مراتب پیچیده‌تر خواهد ساخت.

او در این باره گفت: «اگر به کاتالونیا اجازه جدایی داده شود دیگران نیز همین کار را انجام خواهند داد و من مایل نیستم شاهد به وجود آمدن چنین وضعی باشم.»‌

رئیس کمیسیون اروپا ضمن ابراز نگرانی شدید درباره گرایش‌های جدایی‌طلبانه در اروپا، از ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، خواست تا مطمئن شود که اوضاع را تحت کنترل در آورده است.

یونکر همچنین با اشاره به درخواست از اتحادیه اروپا برای میانجیگری گفت: کمیسیون اروپا نمی‌تواند در این قضایا دخالت کند مگر آنکه یکی از طرف‌ها درخواست کند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است اطمینان دارد راخوی از عهده حل وفصل این مسئله داخلی در اسپانیا بر خواهد آمد.

انتهای پیام/ 

مخالفت یونکر با جدایی منطقه کاتالونیا از اسپانیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار