مشخصات زائرین اربعین در سامانه سماح ثبت شود

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: آژانس‌هایی که برای زائرین اربعین ویزا اخذ می کنند،باید مشخصات زائرین را در سامانه سماح وارد کنند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛عالی پور،معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به ضرورت ثبت نام زائرین اربعین در سامانه سماح اظهار کرد: همه کسانی که می‌خواهند در ایام اربعین به کربلا بروند، باید به صورت قانونی و با اخذ گذرنامه و ویزای عراق این کار را انجام بدهند، رفتن به زیارت اربعین بدون گذرنامه و ویزا براساس نظر مراجع عظام تقلید اشکال شرعی دارد.

وی افزود: زائرین اربعین می‌توانند با ثبت نام در سامانه سماح از بیمه در طول سفر برخوردار شوند، طی سال‌های گذشته افرادی بدون داشتن بیمه به زیارت اربعین رفتند و مشکلاتی برای آن‌ها به وجود آمد که هیچ کس پاسخگو نبود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: آژانس‌هایی که برای زائرین ویزا می‌گیرند، باید مشخصات زائرین را در سامانه سماح وارد کنند، در این سامانه تمام خدمات دولتی برای زائرین اربعین پیش بینی شده است و کسانی که به صورت قانونی به زیارت اربعین می‌روند و بیمه دارند، نگرانی از هزینه‌ها در صورت وقوع هر حادثه ای نخواهند داشت.

عالی پور با اشاره به حضور زائرین اربعین در استان قم اظهار کرد: زائرینی از استان‌ها و کشورهای دیگر برای حضور در شهر کربلا در ایام اربعین از استان قم عبور می‌کنند، تعداد افرادی که از شهر قم و شهرهای مجاور در ایام اربعین سال گذشته به کربلا رفتند، حدود 200 تا 300 هزار نفر بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایام اربعین حدود 70 هزار عدد ویزای عراق در شهر قم برای زائرین صادر شد.

انتهای پیام/ش

ضرورت ثبت مشخصات زائران در سامانه سماح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار