آمادگی ایران برای پاسخ گویی به تهدید دشمن

امام جمعه تبریز گفت : جمهوری اسلامی ایران آماده پاسخ گویی به هر گونه تهدید دشمنان متجاوز است.

آمادگی ایران برای پاسخ گویی به تهدید دشمنبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی، با اشاره به آمادگی کامل ایران برای پاسخ گویی به تهدید دشمنان جنجال جدید دشمن درباره قدرت موشکی ایرام موضوع تازه ای نیست افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس برنامه های پیش بینی شده دفاعی خود موشک جدید خرمشهر را آزمایش کرده است که این بهانه و دست آویز استکبار جهانی شده است تا بر کشورمان فشار بیاورند.


وی گفت : پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در حوزه دفاعی و موشکی ثمره 4 دهه تلاش ، مجاهدات و مقاومت ملت ایران است که اکنون به بار نشسته و این مجاهدت ها برگشت ناپذیر بوده و ستودنی است.


خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر این که در زمینه قدرت دفاعی کشورمان ، خود ملت ایران تصمیم می گیرد ، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با مذاکرات هسته ای 5+1 وتوافق برجام ندارد و تلاش دشمنان اسلام به ربط دادن این دوموضوع جدا از هم راه به جایی نخواهد برد.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اقدام احتمالی رئیس جمهور امریکا در باره تحریم های جدید علیه ایران اشاره و تصریح کرد : در ماه های اخیر امریکایی ها به شدت دنبال بهانه بودند تا با دست آویز قرار دادن قدرت موشکی ایران کشورمان را به نقض برجام متهم کنند و این توافق بین المللی مورد تایید مجامع جهانی را برهم بزنند .


وی افزود: با توجه به گزارش آژانس بین المللی انرژی هسته ای و پای بندی جمهوری اسلامی ایران به توافقات صورت گرفته به نظر می رسد ترامپ به بهانه واهی غیر از مسائل هسته ای می خواهد به تحریم های جدید علیه کشورمان اقدام کند که این عمل معادل نقض برجام از سوی امریکاست .


حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد : دولتمردان کاخ سفید می خواهند با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران از کشورمان امتیاز بگیرند و سپاه پاسداران را در لیست گرو ه های تروریستی قرار دهند که این موضوع توهمی بیش نیست .


امام جمعه تبریز افزود: در جمهوری اسلامی ایران به طور یکپارچه دولت ، ملت ، مجلس و نیرهای مسلح اجرای تحریم های جدید را معادل خروج یک جانبه امریکا از برجام تلقی می کنند و در صورت حماقت آنان ، جمهوری اسلامی ایران هرگونه اقدام متقابل را برای خود محفوظ می داند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه ها به سالروز تشکیل عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح به فرمان امام راحل اشاره کرد و گفت: این نهاد مقدس یکی از یادگارهای ماندگار و مهم امام راحل است که اقدامات ارزشمند آن در نیروهای مسلح بی بدیل است.


حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از خطبه ها وضع کنونی دریاچه ارومیه را اسف بار توصیف کرد و گفت: این دریاچه در حال نابودی است و با خشک شدن آن منطقه آذربایجان شرقی و استان های همجوار قابل سکونت نخواهد بود و باید برای احیای آن اقدام جدی صورت گیرد.


امام جمعه تبریز به هفته پیوند اولیا و مربیان هم اشاره کرد و گفت: در نظام تعلیم و تربیت لازم است اولیا نقش خود را برای تربیت نسل آینده به خوبی ایفا کنند که این موضوع بدون تعامل و ارتباط صمیمی با مدرسه ممکن نیست.


وی با اشاره به روز جهانی استاندارد ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمامی ظرفیت ها از جمله رسانه های جمعی ، آموزش و پرورش و دانشگاه ها درفرهنگ سازی استفاده از استاندارهای تعیین شده اهتمام جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/خ

جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل ایران برای پاسخ گویی به تهدید دشمنان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار