کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی با ارائه خدمات مشاوره پلیس

کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های مازندران بمنظور ایجاد نشاط و افزایش امید به زندگی در هفته ناجا در مدارس و مراکز آموزشی استان حضور یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: کارشناسان مرکز مشاوره آرامش و مددکاران اجتماعی کلانتری‌های استان در هفته ناجا در ۸۵ مدرسه و مراکز آموزشی برنامه‌های مشاوره آموزشی ارائه دادند.

وی افزود: بیش از دو هزار و ۴۶۵ نفر از این خدمات در این طرح بهره‌مند شده اند.

سرهنگ باقری با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم به عنوان یکی از ابزار‌های مؤثر برای ارتقاء امنیت اجتماعی است، گفت: رویکرد پلیس به پلیس اجتماعی و جامعه محور از مهمترین نگرش‌های پلیس در سال‌های اخیر است که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران افزود: مرکز مشاوره آرامش پلیس استان با هدف سهیم کردن مردم به ویژه خانواده‌ها در ایجاد امنیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سطح بهداشت روانی آحاد جامعه و درمان علل آسیب‌های فردی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مرکز مشاوره گفت: ارائه خدمات مشاوره‌ای انتظامی، حقوقی و خانواده در مصلا‌های نماز جمعه، توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی با موضوعات بهداشت روانی و مهارت‌های زندگی، برگزاری برنامه‌های نمایشی و تئاتر خیابانی در سطح شهرستان‌ها با موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که به آن پرداخته شد.

سرهنگ باقری افزود: طراحی و چاپ سه عنوان کتابچه آموزشی و توزیع آن در سطح جامعه هدف به تعداد سه هزار جلد را از دیگر اقدامات این مرکز عنوان کرد

وی گفت: برگزاری سه جلسه مشاوره گروهی با حضور جوانان در مرکز مشاوره توسط کارشناسان مرکز با موضوع شناخت ویژگی‌های فردی در زندگی، شیوه‌های دوست یابی در دوران جوانی و مهارت‌های ارتباط موثر در زندگی برای ۶۰ نفر از دیگر موضوعاتی است که در هفته ناجا به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/آ

ایجاد نشاط و افزایش امید به زندگی با حضور کارشناسان مددکاران اجتماعی کلانتری‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار