هزینه ۳۷۰ میلیونی برای تکثیر طبیعی ماهی در دریا

۳۷۰ میلیون تومان امسال برای شیل گذاری (تکثیرطبیعی ماهی) در دریای خزر هزینه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه امنیت دریای خزر به لحاظ رونق اقتصادی برای شیلات بسیارمهم است، گفت: ۳۷۰ میلیون تومان امسال برای شیل گذاری (تکثیرطبیعی) هزینه و ۶۵ میلیون قطعه ماهی استخوانی در دریای خزر رهاسازی شد.

وی افزود: در شورای حفظ بیت‌المال مصوب شد تا ۶ ماه از بستر رودخانه‌ها برداشت شن و ماسه انجام نگیرد و این از کمک‌هایی بود که مسؤولان برای تکثیر ماهیان استخوانی درنظر گرفتند.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: با حفاظت از دریا و تکثیر طبیعی و رهاسازی بچه ماهی پیش بینی می‌شود در پنج سال آینده ۴۵ هزار تن ماهیان استخوانی از دریای مازندران صید شود.

رستمی افزود: ۱۰ میلیارد ریال نیز سال گذشته برای کارگاه شهید رجایی از سوی اعتبارات دولتی اختصاص یافت.

وی گفت: به منظور حمایت از طرح اقتصادی دولت ۳۰۰۰ میلیارد ریال برای شرکت‌های پره اعتبار تخصیص داد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: ۴ هزار و ۲۰۰ صیاد از ۵۴ شرکت تعاونی پره استان از صبح پنج شنبه ۲۰ مهرماه برای صید ماهیان استخوانی شامل سفید، کفال، کپور، آزاد ماهی و اورنج به دریا رفته اند.

وی با بیان اینکه بیشتر صید صیادان در ابتدا مربوط به ماهیان کفال است، اما با سرد‌تر شدن هوا ماهیان استخوانی بیشتر صیدمی شود، گفت: صید در دریای خزر تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ تن ماهی استخوانی به ارزش ۸۵ میلیارد تومان پارسال از دریای خزر در مازندران صید و روانه بازار سراسر کشور شد.

طول سواحل مازندران ۳۳۸ کیلومتر است.

انتهای پیام/آ

افزایش تکثیر طبیعی ماهی در دریا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار